Pieken en dalen, een gekkenhuis

Zonder_dalen_geen_pieken Lastig een titel te verzinnen, maar dat komt wel tijdens het schrijven. Vanmorgen had ik 37.8 temperatuur, dus men ik met Rose Jesse gaan uitlaten. Het was eindelijk een beetje zonnig. Jesse trekt nog steeds heftig, en moet volcontinue bij de les gehouden worden. Ze ziet zoveel waar ze naar toe wil dat het voor haar moeilijk is om haar aandacht aan ons te schenken. Gekkenhuis_loesje Na een ommetje langs de maasboulevard was mijn arm weer een aantal centimeters langer, bij wijze van spreken. Toch blijft het een prachtbeest, al bezorgt ze me soms grijze haren. Rose maakte snel een bord brinta voor me en zodoende kon ik nog op tijd in het zwembad zijn. Het water was lekker, al is mijn conditie door de koorts behoorlijk verzwakt, en heb ik het maar heel rustig aan gedaan. Ik werd door al mijn zwemgenoten gefeliciteerd met de verkoop van ons huis. Daarna snel naar huis want we hadden een afspraak met de bank over Gekkenhuis_2 onze financiële mogelijkheden. Die blijken beter dan we gedacht hadden. Door de overwaarde van ons net verkochte huis brengen we natuurlijk een flink bedrag mee naar de bank, en werden we met openarmen ontvangen. Door onze goede voorbereidingen van afgelopen maandagavond zaten we wat zelfverzekerder aan tafel, en dat voelde goed. We hebben nu in ieder geval helder voor ogen wat we kunnen. Wat we willen is weer een andere zaak. Morgen zien we een volgende bank, en as. maandag degene van de bank waar we nu onze hypotheek hebben lopen. Daarna maken we pas een keuze. Op de terugweg zijn we nog even gaan kijken bij een huis waar we interesse in hebben. Bij thuiskomst hebben we direct een afspraak gemaakt om daar morgen te gaan kijken. In de tussentijden duik ik regelmatig mijn bed in. Uitstel is niet mogelijk, Gekkenhuis want de kopers willen de overdracht begin Maart al, en dakloos worden lijkt me ook geen optie. We kregen overigens vandaag ook al het concept koopcontract via de mail binnen. De kopers zijn in ieder geval dus wel serieus.

Zoals jullie zien is er toch een titel gekomen, alleen heb ik het ondertussen helemaal gehad. Een dag met tientallen telefoontjes. Geregel, de ene afspraak na de andere, gelukkig een zonnetje vandaag, geen moment saaiheid, maar ook geen moment rust. Lig ik op mijn bed te gloeien, dan kan ik nog mijn kop niet stilzetten. Het is nu deGekkenhuis_1  kunst toch alles cool te blijven doen. Rose is vanavond naar school. Ik ben benieuwd of zij zich kan concentreren. Zo rond 22.00u zal ik het weten. Ze laat dan altijd even weten wanneer ze de tram is ingestapt, dan ga ik Jesse uitlaten en kunnen we daarna samen direct naar boven naar ons knusse mandje. Raar hoor, dat de kopers zelfs ons zelfontworpen bed gaan overnemen. Ook wel weer strelend voor mijn trots. Het feit dat ze helemaal gevallen zijn voor de door mij ontworpen inrichting en dat deze dus ook na ons vertrek gewoon zo blijft is raar, maar leuk. Genoeg. Tot een volgende update.

One comment on “Pieken en dalen, een gekkenhuis

  1. Sandra says:

    Ik heb je advies opgevolgd en op funda gekeken. Een machtig huisje, zeker heel geschikt voor jullie. Hoop dat het wat wordt. “nadeeltje” ik moet ver lopen vanaf het station, maar dan kon opgelost worden door met de metro te gaan????? opgelost dus. Ga ervoor en ik zal duimen

Leave a Reply

