Even betrekkelijke rust

Even een moment van rust gisteren en vandaag. Ik heb wel weer gewerkt gisteren en was verschrikkelijk moe na afloop. Maar dat is niet onlogisch gezien mijn 14 dagen met koortspieken. Ik heb vanmiddag samen met Dave en een leerling een avonddienst tot 23.00u. Ik ben vandaag vooraf wel even een uurtje gaan rusten. Slapen lukt niet maar rusten daar moet het dan maar mee. Vanmorgen samen met Rose en Jesse lekker via de Plantage en de Maasboulevard naar het Sterrebos gelopen. Daar was het hartstikke druk, en het loslaten van Jesse ging redelijk. We hebben daar ook nog twee rondes meegelopen met al onze hondenbazen en hun honden. We hebben ook weer de nodige adviezen gekregen hoe met de aankoop om te gaan. Ook Suzette en Hans zijn intussen op de hoogte van onze plannen en denken ook mee. Hans heeft zojuist zijn eigen hypotheek overgesloten en had ook nog wat handige puntjes om rekening mee te houden. Het is wel tof dat heel veel mensen met ons meedenken.

Gisterenavond zat ik een beetje onderzoek te verrichten tijdens de reclameblokken op onze krimiavond en vond allerlei wetenswaardigheden over het metrostation wat zich aan de voet van ons nieuwe huis bevind. Het is echt een architectonische bezienswaardigheid. Hierover meer als we eenmaal echt weten of het ons huis gaat worden. Ik ben benieuwd. Alles bij elkaar gaat het goed, maar er komt ontzettend veel op ons af. Marie_van_harry_v_d_veen_89_155x130 We zijn bezig met lijsten wat er allemaal uitgaat. We gaan daar echt een behoorlijk nieuwe start maken. Het huis groeit in onze fantasie al helemaal naar ons toe, maar groeit niet in werkelijkheid. Er zijn maar weinig muren in dit huis, en dus hebben we besloten "Marie", ons grote naakt schilderij te gaan verkopen. Het is een schilderij van 155×130, en is qua grootte gewoon te groot. De huizen van tegenwoordig hebben ook niet meer de hoogte die we hier gewoon zijn dus helaas. Lezers mogen wat mij betreft ook bieden. We zullen Marie wel enorm missen. We hebben haar al sinds 1990 in huis, en ze is geschilderd door Harry van der Veen, oftewel Harreman op drie panelen, in Nijmegen. De reis naar ons toe verliep ook niet geheel en al op rolletjes, want ze is bovenop de auto vervoerd. We stonden doodsangsten uit of het ons huis wel zou halen, maar Marie heeft het goed overleefd. Ze staat inmiddels ook op speurders.

Ik ga zo langzamerhand afronden, want na mijn kop thee ga ik richting werk. De rust heeft me wel goed gedaan, en ik denk dat ik het wel zal kunnen volhouden tot 23.00u. Mijn koorts is overigens niet helemaal weg. Toen ik vanmiddag naar boven ging was deze 37.8 en anderhalf uur later 36.4. Dit is soms wel om hopeloos van te geraken. Updates blijven volgen. Gegroet.

Leave a Reply

