Update over blunderbrief aan bedrijfsarts

Vanmorgen na de ronde met Jesse, bleek dat ik nog steeds koorts had. 38.7 was het op dat moment. Om te beginnen mijn afspraak met de verzekeringsarts even afgezegd in verband hiermee. Daarna opnieuw de telefoon gepakt en het ziekenhuis Blunder gebeld, met de vraag of de brief aan de bedrijfsarts al verstuurd was. Hierop kreeg ik te horen dat ook die afgelopen vrijdag verzonden was. Vervolgens gevraagd om z.s.m. mijn dokter te spreken te krijgen. Ik zit nu inmiddels 17.00uur nog steeds op een telefoontje van hem te wachten. Ondanks de koorts bepaald niet stil gezeten. Vanmorgen contact opgenomen met de Vereniging Spierziekten Nederland, en diegene aan de lijn gekregen die gaat over Poly Myositis. Situatie voorgelegd. Ook daar is mijn zaak nu onder het licht gezet, en van hun krijg ik ook nog een telefoontje. Rose en ik moesten vandaag even naar het stadhuis, en we hebben nu weer 5 jaar geldige legitimatiepapieren. Boodschappen gedaan, bloed laten prikken in het ziekenhuis i.v.m. mijn koorts en mijn as. bezoek van 1 april aan mijn reumatoloog, en op 2 april naar de endicrinologe. Daarna zijn we naar onze huisarts gegaan. Officieel had Rose een afspraak m.b.t. haar versleten enkel, haar oor, en haar knie, en daar kwam van mijn kant nu de brief van mijn ene behandelaar aan de bedrijfsarts bij. Aangezien dit ook de arts is die ons naar mijn huidige behandelaar verwezen heeft, snapte hij na het lezen van de brief direct waarover ik zo boosBoos_2  was. Hij adviseerde mij vervolgens om de door mij geschreven brief nog even niet te versturen, en hij gaat nog vanmiddag in persoonlijk gesprek met mijn reumatoloog om ervoor te zorgen dat deze brief van tafel gaat en dat daar een vervangende voor terugkomt. Wat in ieder geval prettig was dat hij direct snapte waarom ik zo boos geworden was. Morgen zo rond 12.00u moet ik hem bellen om naar het resultaat van mijn bloeduitslagen te vragen en dan hoor ik tegelijkertijd of hij bij mijn behandelaar iets gedaan heeft kunnen krijgen. Zo wordt er op diverse terreinen gewerkt aan een oplossing. Rose is ook een stukje verder, alleen gaat die het onderzoektijdperk weer in. Ze moet een foto van haar knie laten maken, en dan tevens vragen naar de digitale foto’s van haar enkel. Als we die dan hebben gaan we een afspraak maken bij de Maartenskliniek Sint_maartenskliniek_logo voor een second opinion, en de mogelijkheden. Ze zijn daar het verst in de technische mogelijkheden. Verder komt er nu eerst ook nog een gehooronderzoek van Rose haar enig werkende oor.

Teruglezend is dit een saai stukje, en dat blijft het ook, het is niet anders. Ik zit al transpirerende dit stukje te schrijven, en ga zo voor een moment kijken hoe het bed aanvoelt. Dit weer, en de spanningen zijn niet goed voor mij. Ik verga van de pijn en het lijkt of de pijnstillers nauwelijks iets doen. Wel kregen we zojuist een telefoontje van Fia, onze buurvrouw. Ja dat is de buurvrouw voor wie we regelmatig haar hond Rodie uitlieten. Zij is inmiddels in het Erasmus met groot suc6 geopereerd, en is zo blij dat ze weer kan lopen, en geen pijn meer heeft, heerlijk om te horen. Ze zit nu tijdelijk in een verpleeghuis, maar zou het liefst snel weer gewoon naar huis komen, omdat ze alles al weer zelf kan. Ik hoop dat het lukt. Rodie gaat met een van haar kinderen nog tot na Pasen naar Zweden op vakantie, en dan kan hij als ze terugzijn ook weer gewoon naar Fia terug.

Second_opinion Zou ik nog wat aansprekende plaatjes kunnen vinden om de saaiheid van dit stuk wat te kunnen verminderen. Ik ga eens kijken. De ontwikkelingen staan niet stil, want zojuist ging de telefoon, en kreeg ik Joke aan de lijn van de VSN, die het een en ander voor me uitgezocht heeft. Ze heeft me wat linkjes toegestuurd van een advies groep, en een juridisch steunpunt.Secondopinion_2 Zo heeft ze me ook gewezen op de richtlijn Myositis, die ik gebruiken kan om zowel mijn bedrijfsarts als mijn behandelaar wat wijzer te maken. Nou heeft iedereen die bij mijn behandeling betrokken is de infomap ook wel van mij ontvangen, maar gezien de door mijn reumatoloog geschreven brief lijkt hij daar niet of nauwelijks in gekeken te hebben. Ik ga mezelf eens even oriënteren op die sites die ze me toegestuurd heeft. Ik heb haar in ieder geval hartelijk bedankt voor de hartelijke support en het zoekwerk wat ze voor me gedaan heeft. Het is overigens wel erg prettig dat zowel de huisarts, Rose, en nu ook Joke de kwaadheid goed snappen en dat voelt goed. Verdere ontwikkelingen zal ik ook delen.

Leave a Reply

