Conflict uit de lucht

Pak_van_mijn_hart Na sinds afgelopen zaterdagavond na het openen van de brief van mijn behandelaar aan mijn bedrijfsarts in opperste staat van opwinding geweest te zijn, is mijn adrenalinespiegel langzaam aan het zakken. De stoom, mijn koorts, mijn verkrampte lijf en mijn gemoed komen weer wat tot rust. Vanmorgen om 9.00u stipt kreeg ik mijn behandelaar aan de telefoon, en hij stelde zich zelfs voor met zijn voornaam. Tot op heden was het altijd A.H. volgend door zijn achternaam. Nu was het ineens Andreas. Een leuke opening. We hadden Opluchting een goed gesprek waarin alle onduidelijkheden zijn weggeruimd. Slotconclusie was wel dat hij toegaf dat communicatie vooraf heel wat onrust had kunnen besparen. Een zinnetje in de brief van de dokter, had ik verkeerd begrepen, en als dit zelfde zinnetje bij mijn bedrijfsarts onduidelijkheid oproept is "Andreas" bereid persoonlijk daarover helderheid te scheppen. Verder gaf hij tevens toe dat zijn brief meerdere kanten onderbelicht laat. Het gesprek is ook gegaan over de miscommunicatie tussen hem, zijn assistentes/secretaresses, en mij. Hij gaf aan dat zijns inziens mijn lontje erg kort is, en ik gaf dat toe. Dat is immers ook de reden waarom ik eigener beweging hulp heb gezocht bij het verwerken van alle verliezen, de rouw, de kwaadheid, en alles meer wat er nog op ons afkomt.

Conclusie na dit gesprek is dat mijn behandelaar en ik alle onduidelijkheden open en eerlijk hebben besproken, en dat ik ook mijn volledige ei heb kwijtgekunt. Op 1 april heb ik mijn volgende afspraak, en die laat ik doorgaan omdat ik voor nu het gevoel heb, serieus genomen ben, en dat we het vertrouwen in elkaar weer uitgesproken hebben en elkaar gewoon weer recht in de ogen kunnen kijken.

Ik ben gelukkig met het feit dat Rose zo heerlijk met mij meeleeft en samen met mij dit lastige traject met mijn ziekte, de verkoop, de aankoop, en alles met mij samen doet. Ook mijn huisarts is achter me gaan staan en heeft een bemiddelende poging gedaan met suc6, en met de hulp van de Vereniging Spierziekten NederlandLog_vsn , middels Joke, en veel lezers, en vrienden die me steun in de rug laten voelen. Tot zover deze update over deze miscommunicatie.

Vanmiddag hebben Rose en ik om 14.00u het ondertekenen van het koopcontract voor ons nieuwe huis voor de boeg, en daarna ga ik snel naar Delft, waar ik met de sinds kort voltallige ploeg van 6 Agressie Opvang medewerkers beëdigd ga worden door een van de leden van de Raad van Bestuur van ons ziekenhuis.Opluchting_2

Leave a Reply

