Eerste dag werken na verhuizing afdeling

Gisterenmiddag ben ik na een maand met 22 koortspiekdagen weer aan de slag gegaan. Het was vreemd. Ik moest weer naar het gebouw, kliniek 2 waar ik in oktober 2001 begonnen ben op afdeling 17. In maart 2006 ben ik verhuist van afdeling High-Care, naar de toen net in oprichting zijnde afdeling Detox. Dat was een enorme verandering waar ik zeker nu, nog steeds heel blij mee ben. Nu vond de leiding van ons ziekenhuis het noodzakelijk dat er op onze locatie weer eens flink geschoven moest worden. Ik ben achteraf niet zo ongelukkig met het feit dat ik deze laatste verhuizing niet heb hoeven meemaken. Verhuizing_ziekenhuis Nu gisteren was het precies 8 dagen geleden dat de afdeling met alle spullen en patiënten zijn verhuist, en zodoende wisten de patiënten tijdelijk beter de weg dan ik, maar aangezien ik het gebouw al kende was de kennismaking gauw achter de rug. Deze afdeling is wat knusser. Je kunt het ook anders noemen, want dit is een afdeling die oorspronkelijk gebouwd is voor 10 patiënten. Nu dus met 16 patiënten. Je kunt je voorstellen dat wanneer die allemaal in huis zijn en er bijvoorbeeld tussen de middag gegeten moet worden met 16 + 3 á 4 verpleegkundigen dat het allemaal knap proppen is. Ik ga hier verder niet over klagen, want het heeft ook voordelen. Helaas hebben we ook volstrekt geen overzicht meer op de slaapkamers die allemaal boven in twee verschillende vleugels liggen. Wel heeft iedere patiënt nu een eigen douche op de kamer, waar ze erg blij mee zijn. We zullen daardoor wel veel vaker kamercontroles moeten houden en/of met camera’s moeten gaan werken. Toch was het leuk om weer op de afdeling rond te lopen.

Ik had ook het voorrecht om voor de tweede maal met Fa te werken. Zij is een stagiere die de opleiding HBO S.P.H. volgt, en dat is de opleiding die min of meer de opleiding HBO.I.W. die ik gevolgd heb heeft vervangen. F, mijn baas heeft aan mij gevraagd haar te begeleiden. Arie, een medecollega helpt mij daarbij. Sociaal_pedagogische_hulpverlening Ik merk wel dat er in de afgelopen 30 jaar enorm veel veranderd is. De terminologie is totaal vernieuwd, en ik moest een aantal zaken minstens tweemaal lezen voor ik wist waar het over ging. Het formuleren van leerpunten lijkt echter nog wel veel op wat mij daarvan nog is bijgebleven. Het is wel erg leuk om weer eens iemand te begeleiden. Het enthousiasme en de nieuwsgierigheid van Fa is ook weer een leuke ervaring. Ik was gisterenavond om 23.00uur toen Rose en Jesse me kwamen halen, volledig afgedraaid, maar ook dit is niets nieuws. Ik heb daarna ook redelijk geslapen.

Dat slapen, dat gaat ook weer een beetje beter. Vorige week speelde natuurlijk het conflict met mijn behandelaar, en gisteren had ik een afspraak met hem, en zijn alle misverstanden nogmaals de revue gepasseerd. Ik heb hem ook vertelt dat de bedrijfsarts n.a.v. de door hem geschreven brief ook wat vragen heeft. Hij heeft nogmaals verklaard ten alle tijden bereid te zijn desnoods persoonlijk zijn brief en alle daaruit voortkomende vragen te verhelderen. Ik snap persoonlijk niet wat er nu zo moeilijk Misverstanden zou zijn om een nieuwe brief te schrijven, maar dat is kennelijk de arrogantie die doktoren eigen lijkt te zijn. Hij gaf aan dat er inderdaad een hele reeks van zaken niet uitgelegd zijn in de brief, maar hij ziet hier geen reden in om of excuses aan te bieden of een nieuwe brief te schrijven. Het verdere gesprek verliep goed. We kunnen nog steeds in elkaars ogen kijken, en de door mij benoemde koortspieken, die al van voor zijn diagnose stammen, worden nu ook serieus onderzocht. Ik moet zo gauw als mogelijk gedurende twee maal 24 uur weer mijn urine opvangen, en hier naar gaat onderzoek plaatsvinden. Tevens hebben we afgesproken dat mijn Methotrexaat van 15mg naar 20mg gaat en over 14 dagen naar 25mg gaat. Ik ben daar gelijk vanmorgen mee begonnen, en ik was om ongeveer 11.00uur weer van mijn misselijkheidsgevoelens af. Nu maar eens afwachten of ook mijn CK weer wat wil zakken.

Rose en ik hebben de afgelopen dagen ontzettend veel spullen opgeruimd, verkocht, gecatalogiseerd, en bepaald wat we ermee gaan doen. De bestekla, waarmee we wel met zijn twintigen aan tafel konden is vrijwel geledigd, de gigantische hoeveelheid zilveren/verzilverde lepeltjes e.d. zijn op de allermooiste na, weg, en het ruimt wel lekker. De langspeelplaten verdwijnen as. maandag samen met de platenspeler. We hebben onze geborduurde gouden draak weggebracht om deze te voorzien van een fantastische nieuwe lijst, en ook het door Rose gemaakte kunstwerk met de vissen, ringen en de fluoriserende floebeltjes met de titel "Vis en steen" is ook weggebracht en wordt nu vacuumgetrokken. 19_verzameling Zo verlopen de voorbereidingen prima, maar we zijn beide toch erg gespannen. Ik denk dat dit komt door de constante druk. Verhuizen staat op de lijst van stresserende spanningen ook heel hoog, en mijn hobby zal het niet worden, al zien we ook de lol wel in van het beginnen aan een nieuw deel van ons leven. We hebben ook besloten om zo gauw we over zijn te gaan voor een second opinion van de enkel van Rose bij de st. Maartenskliniek in Nijmegen/Woerden. De pijn die Rose ervaart bij het lopen is toch wel erg hoog geworden, en als ze zonder al die pijnstillers/ontstekeingsremmende middelen zou kunnen is dat toch wel een te prefereren optie.

Vandaag ligt er ook nog het een en ander in het verschiet. Vanmiddag heb ik een waarschijnlijk afsluitend bezoek aan de endicrinologe die me heeft ingestuurd voor de verwijsdering van mijn (vervelende) te overactieve bijschildklier. Ook wil ik vandaag ook onze nieuwe printer even installeren. Ik ben benieuwd of dat woordje even, de waarheid zal zijn of dat dit ook weer zo’n tegenvallend karwei zal zijn. Boodschappen hebben we al gedaan, en zo meteen gaan we een aantal van onze nachtspiegels neerzetten bij een zaak, De Ooievaar, Bebinella op de Hoogstraat in Schiedam, waar ze heel veel kinderwagens /badjes /babyartikelen /oude autootjes e.d. verkopen. http://www.bebinelladeooievaar.nl/ We mogen ze erbij zetten en als hij ze dan verkoopt krijgt de eigenaar een kleine vergoeding. Lijkt me een leuk idee. We houden jullie op de hoogte.

Leave a Reply

