IRADO in de bocht

Gisterenmorgen liep ik met Jesse over de Rembrandtlaan naar het Sterrebos voor de zo koelst mogelijke ochtendwandeling. 01_irado_in_de_bocht_1_0813u53 Bij het oversteken van het Rubensplein zag ik al grote witte wolken, daar waar het Sterrebos begint, bij de Julianalaan. 02_irado_in_de_bocht_1_0813u55 Wat blijkt, er was geen brand, sirenes ontbraken dan ook, maar er leek wel een heftige storm gaande. Wat bleek? IRADO was op deze tot nu toe heetste dag van het jaar, alsof het nog niet mistig genoeg was van het overschot aan vocht in de lucht, en superbenauwd, 03_irado_in_de_bocht_1_0814u06 was een van die veegwagentjes de enorme hoeveelheid zand van de weg af aan het vegen en zuigen. 04_irado_in_de_bocht_1_0814u06 Geen beginnen aan natuurlijk. Als het al zou kunnen zouden ze het zand op z’n minst eerst goed nat moeten spuiten. Het wagentje zat gelijk tot de nok toe vol, en er ligt nog minstens voor tien 05_irado_in_de_bocht_1_0814u35 wagentjes, maar het was een apart gezicht. Geniet maar even mee. De auto’s in de nabijheid leken wel 06_irado_in_de_bocht_1_0816u33 regelrecht uit de woestijn te komen na deze spectaculaire actie.

One comment on “IRADO in de bocht

  1. tineke says:

    Wat een foto’s. Ik zie dat mijn auto ook in de woestijn staat. Helaas ben ik ver weg, zodat ik hem niet kan wassen. Als je je verveelt mag jij hem wel wassen hoor. Mijn auto was zwart maar nu hoogstwaarschijnlijk niet meer. Leuk om iets te lezen over Schiedam. Groetjes aan jullie allen van ons drietjes.

Leave a Reply

