afsluitingen en foto's

02_twee_regenbogen Ik kan het niet laten. Ik zag de foto’s van Hot en dacht warempel! Ik heb er ook een paar in de pijplijn liggen en dook in mijn archief. Deze heb ik gemaakt toen Hot aan het werk was. Na een bui, wat lijkt dat lang, lang geleden, zag ik ineens een prachtige regenboog, spurte naar de slaapkamer,  pakte mijn toestel en rende naar het balkon. Je weet immers nooit hoelang zo’n fenomeen zich voltrekt! Even was ik etwas jaloers op Hot die toch ettelijke centimeters groter is dan ik want die vermaledijde balkonrand zat me in de weg. Opeens gebruikte ik mijn verstand omdat ik toch een los schermpje heb waarmee ik om een hoekje kan fotograferen.  En zie het resultaat!! Ik ben er trots op.03_twee_regenbogen Met een beetje fantasie kun je een panorama fantaseren want web-log snapte mijn move niet. De rotzakken.

Ook was afgelopen woensdag avond voorlopig de laatste avond bij de SKVR en die werd feestelijk afgesloten. Nico hing een groot vel papier tegen de net gewitte muur op en liet ons kiezen uit diverse gecopieerde foto’s om die weer te geven op dat vel. Iedereen had wat te snacken en te drinken meegenomen. We gingen dus aan de slag. Eerst gingen we braaf aan het werk met ons blaadje en er onstonden tekeningen. Vervolgens gingen de mensen die toch het grote geheel kunnen zien er één van maken. De blaadjes gingen opzij en toen begon het creëren. Soms als individu en soms als groepjes. Was leuk om te doen en er onstond een prachtig geheel! Nico was trots op ons!01072009017

Ook nam ik afgelopen vrijdag afscheid van mijn vrijwilligers werk bij de Wissel. http://www.dewissel-schiedam.nl/ Dit is een gelegenheid waar mensen een bakkie kunnen doen en eventueel kunnen praten wanneer zij behoefte daartoe voelen. Het mag maar hoeft niet. Dit wordt bekostigd door de kerken uit Schiedam en ik ben enigste atheïst en had mijn plekje.  Ik werk daar nu langer dan 4 jaar en jaren vast met Hans. We kunnen het goed vinden met elkaar. De sfeer is helaas veranderd. Maar er komen steeds meer herboren christenen bij en die veranderen de sfeer en laten me bij tijd en wijlen blijken dat ze me of zielig vinden, want elk zinnig mens moet toch geloven, of ik ben een Christen zonder dat ik dat weet.Ook kwam er ineens zonder dat iemand ons iets vroeg een andere man bij ons zitten en het bleek een blijvertje. Hij hanteerde ook een andere gesprekstechniek en stelde gesloten vragen. Zoiets van waarom deed je dit en niet dat, ook kun je zus of zo doen. We hadden een vaste bezoekster die was gediagnostiseerd met schizofrenie, die voelde zich zo belaagd dat ze daarna nooit meer is teruggekomen. Blijkt later dat hij jaren heeft gewerkt bij SOS telfonische hulpdienst en daar is deze techniek perfrect voor, maar niet bij ons. Bovendien heeft Hot me meer nodig. Doordat hij meer werkt moet ik meer in huis doen en ook wil ik meer tijd besteden aan mijn eigen werk. Ooit hoop ik een tentoonstelling te houden en mijn werkt te verkopen. Wat is een mens zonder dromen. 

One comment on “afsluitingen en foto's

  1. Hot says:

    Hartstikke goed omschreven.
    lieve groet.

Leave a Reply

