Werk, werk en nog eens werk

Vandaag een behoorlijk gevulde dag. Om 07.00u liep de wekker af. Rose vroeg nog waarom we er nu alweer zo vroeg uitmoesten. Ik antwoordde dat ik zwemmen en werken moest, en zodoende, maar Oefenzwembaddacht bij mezelf ook: "het is wel erg vroeg". Na de wekker een keer extra te hebben laten aflopen, wisten we onszelf dan toch zover te krijgen. De katten vinden toch al dat we te laat opstaan, en eisen ontbijt. Ook Jesse is enthousiast aan het kwispelen als ze ons richting het toilet ziet gaan. Vervolgens pillen klaarzetten. Ik heb dat maar aangeleerd, want Rose is daar op de een of andere manier niet consequent genoeg voor. Het is een hele portie.Pijpestelen

Even tussendoor. Ik was gisteren bij mijn behandelaar en we keken gezamenlijk naar de uitslag van de bloedwaarden, en warempel alle cijfers zitten na een dikke drie maanden nog steeds binnen de toegestanen waarden. Vervolgens concludeerde mijn arts dat het misschien wel tijd is om wat medicatie te gaan afbouwen, en ik had zoiets, dat gaan we toch meer effe mooi nog niet doen. Ben ik eindelijk voor het eerst een tijdje stabiel, en dan wil ik nog even niet gaan sleutelen aan de Methotrexaat of de minimale hoeveelheid Prednison. Het enige wat ik wil is van de pijn af. Mijn behandelaar zegt niet veel te zien in mijn bezoek aan de acupuncturiste a.s. maandag, maar ik wil het zeker proberen. Baat het niet dan schaadt het zeker niet. En ik wil toch eigenlijk ook wel graag van die drie paracetamol/codeïne subs, en die drie Zaldiar tabletten(Tramadol+Paracetamol). Bij elkaar gebruik ik bijna 4,5 gram per dag en nog is de pijn heftig aanwezig. Toch vond ik het goed nieuws, dat van mijn behandelaar. Ik heb weer voor vier maanden pillen meegekregen. Ook de door hem voorgestelde onderzoeken heb ik even uitgesteld. Hij wilde eigenlijk Acupunctuur gelijk een nieuw biopt uit mijn spieren, en een scan. In november is het misschien beter bespreekbaar met mij. Eerst maar eens helemaal de ziekteperiode afsluiten. Officieel haalt mijn baas me pas helemaal uit mijn ziekteperiode wanneer ik drie maanden geen uitvaldagen heb gehad. Hij kan me nu nog niet meer dan 99% beter melden, want anders kan hij aan zijn baas niet uitleggen waarom er weer opnieuw ziektedagen komen. Ik heb aan hem uitgelegd dat ik natuurlijk wel gewoon een chronische ziekte heb en zelfs zonder kan geen normaal mens garanties geven over zijn ziekteverzuim.Strijkdag

We gaan weer verder waar ik gestopt was. We gingen na het uitzetten van de pillen richting het Sterrebos. Het regende pijpestelen. Waasdeloos. Verzopen kwamen we gedriëenlijk weer aan in ons appartement. Jesse vond het maar vreemd dat ze haar pootjes moet vegen voordat ze de lift in mag. Vervolgens bleef ze natuurlijk net zolang schudden, totdat ze door ons afgedroogd wordt. Kortom ons hartediefje is wel weer lekker zacht. Na deze lange natte loop snel een ontbijt gemaakt, en weggewerkt, daarna snel mijn zwembroek aangedaan en gemaakt dat ik richting huize Frankeland kwam voor mijn oefenzwemuur. De dagen zijn wel kort geworden, dat ze een strakke indeling nodig hebben. Ik moet tijdens dat ik het zwembad verlaat, Rose bellen, zodat zij de koffie aan kan zetten. Thuisgekomen, in dit geval met de nodige bloemen en planten voor mijn lief, heb ik de koffie snel weggewerkt en toch nog laten smaken alvorens me richting bed te begeven. Ik lag erin om 12.45u en Rose heeft me gewekt om 13.40u zodat ik nog net kon douchen en me scheren voordat ik naar het werk moest.

Daar ben ik dan nu. En ik kan rustig zeggen dat het niet bepaald druk te noemen is. Mijn collega zoekt ook naar werk. Heeft me zojuist zijn kinders laten zien. Hij heeft ook nog even geassisteerd bij onze buren van high care. Ik heb gelukkig nog het nodige werk liggen van de AGIM(de agressie opvang groep). Rose komt me samen met Jesse tegen 23.00u halen.Acupunctuur1

Gisteren hadden Rose en ik ook al een drukke dag. We moesten naar het Havenziekenhuis. Rose had eindelijk een afspraak gemaakt met de KNO arts daar. Ze heeft last van een loopoor, en is mede daardoor nog dover dan normaal al. Het buisje wat in haar enig werkend oor een aantal jaren gezeten heeft is er sinds een half jaar uit, en wat bleek dat ze een behoorlijk gat in haar trommelvlies heeft. Het was een zeer interessant onderzoek, en ik kon op beeld helemaal volgen wat de dokter aan het doen was. Ze heeft een kuur met een heftig ontstekingsremmend middel gekregen wat ze moet gebruiken tot haar oor niet meer leegloopt, en dan nog minimaal 5 dagen doorgaan. Verder heeft ze het gevoel van een brok in haar keel, en ook hier heeft de dr. goed naar gekeken. Een heel voorzichtig uitgevoerd onderzoek, maar toch komt zo’n arts dan bijna of net tegen je huig aan, Kanker met de bekende kokhals neigingen. Hier is niets abnormaals aan te zien. Wel is Rose doorverwezen naar een logopedist, die haar beter moet leren ademhalen en spreken. Ik ben benieuwd. Ik denk dat de spannigen van de afgelopen tijd ook een grote rol hebben gespeeld en waarschijnlijk nog spelen bij haar klachten. Verder hebben we gelijk even een afspraak gemaakt voor haar tweejaarlijkse MRI fotoreeks om te kijken of er nog veranderingen te constateren zijn na de verwijdering van haar brughoektumor, inmiddels 17 of 18 jaar geleden. Rose was heerlijk opgelucht na afloop van dit bezoek. Ze had het bezoek steeds uitgesteld i.v.m. mijn ziekte e.d. maar was stilletjes erg bang voor K. Dit bleek het in ieder geval niet. Zodoende dat we gisteren een hel goede dag hadden. Op zo’n dag als vandaag zien we elkaar maar nauwelijks, en dat is voor haar ook weer stevig wennen.

Rose had voor zichzelf deze dag uitgeroepen als strijkdag.Strijkende_vrouw  Sinds de verhuizing was de stapel strijkgoed stevig gegroeid, en ze wilde het combineren met al ons zomer en wintergoed opruimen. Nu dit is vanaf nu anders. Alle hanggoed kan in dit huis gewoon blijven hangen, en hoeft ‘s winters of ‘s zomers niet meer opgevouwen te worden en dat scheelt een heleboel strijkwerk. Ik belde haar zojuist en ze had dit megakarwei toen net afgerond, en was begonen met haar eten. het eten hier was redelijk. Ik had een uiensoep vooraf, een schotel met gyrosvarkensreepjes, gebakken aardappels en kleine tuinboontjes, en kwark toe. Heel behoorlijk dus. De meeste anderen aan tafel hadden zoals op vrijdag gebruikelijk een koolvisje met gebakken aardappels.

Voor nu ga ik besluiten.

Leave a Reply

