Nog Fraaier

Vandaag weer eens een blogje uit ons eigen huis. Ik heb vanmiddag na een aantal uren heerlijk samenwerken met Rose een heel tevreden uurtje slaap genoten. Marie, onze Goudgeborduurde draak en onze 36 spiegels in een hangen weer. We hebben er de hele afgelopen weken dat we hier nu wonen over besteed om de juiste plaatsen te bepalen en ja, de plekken die we gekozen hebben blijken in het echt nog beter gekozen dan onze verbeelding ons al had laten zien. Het feit dat deze drie zorgvuldig uitgekozen zaken voor de enige grote nieuwe muur van ons nieuwe huis zo mooi uitkomen maakt ons thuisgevoel gelijk nog groter.

De spiegel geeft nog veel meer weer dan ooit, omdat deze nu geprojecteerd is tegenover onze 11 meter brede glaswand. Het is fabelachtig.Spiegelingen Ik geloof dat ik deze spiegel van Rose gekregen heb toen ik veertig werd. Dus dat is al knap lang geleden, en hij hangt nu mooier dan ooit. In de spiegeling zie je nu eerst onze pliché rolhordeur. Daardoorheen de wirwar die we vanaf ons balkon, met de planten, de bloemen en de zonnebloemen die de boel daar sinds vrijdag verfraaien. Verder een deel van het balkon, waarop we gisteren voor het eerst een goede vriend ontvingen. Samen met hem, een oud collega van uit mijn BAVO tijd, hebben we eerst gezamenlijk koffie verkeerd ++ gegeten en gedronken. Daarna heeft hij samen met Rose een moderne versie gekocht bij foto van de Waal, hier op de Rembrandtlaan, een zaak waar ze nog echt weten wat ze verkopen. Wij hebben ook besloten onze Canon Canon_power_shot_s3is Powershot S3IS met los schermpje in te wisselen voor zijn extreme opvolger. Rose kwam bijna kwijlend thuis, zeggende dat we deze gingen inruilen voor de Canon Powershot SX10 IS. Dit toestel heeft zo enorm veel meer mogelijkheden dan onze oude. Alleen het scherpje al is helemaal te gek. Het toestel is ook veel degelijker dan de vorige, al moeten we daar helemaal niet over klagen want we hebben er aan een stuk door mee kunnen fotograferen, dat het een lieve lust was. Ik kan me nog herinneren dat ik dit toetstel noodgedwongen ter hand moest nemen toen onze Konica Minolta Digitale spiegelreflex tijdens de trouwerij van Nicole en Jaap ineens niet meer deed wat ik ermee wilde, en vervolgens heb uk dus de hele trouwerij hiermee gefotografeerd, en ze waren er uiterst verheugd mee. Canon_powershot_sx10 Canon_sx10is

Ik ben wel heel benieuwd hoe deze in de hand zal liggen. Rose had het erover de oude maar niet in te ruilen, en maar weer weg te geven, maar we kunnen wel aan de gang blijven. Lang niet allen die een toestel kregen doen er ook daadwerkelijk wat mee, en wij willen wel resultaten zien. We geven alleen ietw weg omdat we er enthousiast over zijn. Inmiddels heeft Rose de boontjes schoongemaakt, en er staat zo’n leuk verbouwingsprogramma op. Ik ga afsluiten. Ik heb ook nog hard gewerkt vandaag voor de AGIM. Ik ben bijna klaar met mijn reactie naar degene die bezig is de procedures van onze commissie op papier te krijgen. Ik had de schoone taak dit zorgvuldig na te gaan, en dat is geloof ik goed gelukt. Nu alleen nog genieten van elkaar, de prachtige wolkenluchten die voorbij trekken en zometeen eten. Prettige zondag allen.

Leave a Reply

