Quatorze Juillet zonsopgang

Vanmorgen vroeg. Ik draaide me net om in bed, toen ik iets hoorde vallen op gang. Ik moest toch even plassen, dus ben ik opgestaan om even te kijken. Z beest bleek mijn scheergerei op de grond gegooid te hebben in de badkamer. Geen probleem dus en gelijk ontlast. Er was me een prachtig tafereeltje op de gang. De zon was aan het opkomen, en vanaf de badkamer zag dat er zo uit.03_zonsopgang_vanuit_badkamer_om__2

Ik ben gelijk snel even mijn toestel gaan pakken. ‘t is al mooi om te zien, maar in het echt was het toch nog mooier. wat een fantastische manier van wakker worden hebben we hier. Bijna dagelijks maken we al gebruik van ons balkon. Ook gisteren toen we aan het charmeoffensief verder gingen om bedrijven zover te krijgen dat ze voor de Wereldwinkel Schiedam kiezen voor de aanschaf van hun kerst en/of relatie geschenken pakket. Zo kregen we Tineke op bezoek die samen met Rose aan het telefoneren is geweest en na die telefoontjes gelijk de virtuele catalogus opstuurden aan diegenen die daar open voor stonden. Tijdens de01_0546u_zonsopgang 02_0546u_zonsopgang  koffie en de breaks was het balkon er om heerlijk te pauzeren of in Tineke’s geval lekker een pafje te roken. We hebben hier geloof ik nu al vaker op ons eigen overdekte terras gezeten dan op de Rotterdamsedijk. Vanmorgen voelde het wakker worden een beetje als een feestdag, zodoende de titel, want het is nationale feestdag in Frankrijk.

Leave a Reply

