Gewenning

Hot en ik wonen nu ongeveer 2 maanden in ons nieuw onderkomen. Het begint aardig te wennen. Binnen is het bijna als thuis, buiten is een ander verhaal. Maar wat wil ik. Op ons oude adres woonden we al bijna 15 jaar en natuurlijk kenden we toen een groot aantal mensen waarmee we een zwaai en praat relatie hadden en dit moeten we hier nog opbouwen. Ook de beesten beginnen te wennen. Bijna alle katten, behalve Loekie, Een_angstige_loekie die loopt hier niet echt op haar gemak. We vergeten soms dat ze altijd de moeilijkste van het stel is. Toen we haar pas hadden hadden we in een half jaar nog geen enkel contact met haar. We begonnen toen zelfs te vrezen dat we autistische kat hadden. Dit veranderde toen we een week naar Texel waren geweest. s’Avonds toen we voor de bak zaten sprong ze spontaan op mijn schoot, voor de allereerste keer. Nu zijn we weer terug bij af en kijkt vaak met angstige oogjes naar ons op. Wennen voor ons allen geloof ik. 02_de_volgende Zo kijkt onze nieuwe buurman ook naar mij en wanneer hij zo kijkt voel ik me ineens als het monster van Pierlala. Dan kijk ik zo soms in de spiegel van zoiets, zie ik er zo eng uit? Dit vraag ik dan aan bekenden en sommigen willen me dan plagen en roepen dan: JA!! Zucht. Dan tot mijn grote verassing mis ik de oude buurman, we hadden soms wel eens grote ruzies en stiltes daarna, maar daarna hadden we weer een goed contact, voor zover je een goed contact met hem kon hebben. Ik had laatst de muziek nogal hard aanstaan en warempel hij kwam klagen en ik bedankte hem voor zijn imput want dan kan ik beter inschatten hoe geluidsgevoelig dit huis is. Laatst kwam hij thuis terwijl wij de ingang aan het verfraaien waren en hij zei tegen ons dat hij voor de verandering vroeg thuis was en ging naar binnen. Hot en ik keken elkaar verbaasd en en vroegen ons af wat bedoelt hij hiermee. Moeten wij hem nu spontaan op de koffie vragen en moeten wij spontaan stil zijn. Dit soort halve verhalen, daar kan ik niets mee. Ik ben niet zo goed in tussen de regels te lezen. Dit verhaal krijgt nog een staartje.

Over iets anders geschreven, Hot is zo enthousiast over de Chinese arts dat ik heb besloten om er ook naar toe te gaan01  en wie weet kan hij mijn enkel wat minder gevoelig maken en eventueel de andere zaken waarmee ik soms tob. Dan zucht ik maar en denk "Een dag niet getobt is een dag niet geleefd". Verslag volgt.

Leave a Reply

