Structuur contra perfectionisme

Ik dacht ik begin deze blog met een paar definities en ga naar Google. Wat ben ik toch eigenlijk een simpele ziel! Ik schrijf dus die woorden op, of liever gezegd ik schrijf woordenboek in het balkje.Marc_en_olaf_samen  Dacht toen ik schrijf die woorden en vind vanzelf een korte definitie. Ach, ach was het maar zo simpel. Perfectionisme kon ik naar verloop vanj tijd vinden. Perfectionisme is een obsessief verlangen om handelingen perfect uit te voeren. Deze vond ik trouwens bij de Wikepedia. Dat is mooi dus. Nu nog het woord structuur. Ik vind geen korte definitie maar de Wikepedia verteld alleen de structuur van de algabra, en anderen hoe zij die vermaledije structuur kunnen vinden of er nog aan het zoeken zijn.Oude_slagerij_2  Zo kan ik ook een verhaal schrijven. Dus daar gaat mijn prachtig begin. Hoe ik op die woorden kom? Eenvoudig, een paar weken geleden kwam met broer en lieftallige vrouw onze nieuwe stulp zien en uiteraard bewonderen. Elsje We raakten zowaar aan de praat en volgens mijn broer is wat onze familie altijd dwars zit is om struktuur te verkrijgen en te behouden, vooral dat behouden geeft ons die problemen. Wie is ons? Nou mijn vader, broer, zus, neven en nichten hebben er last van. Structuur, zucht. Maar zo wilde ik dit stukje niet beginnen dus begin ik weer opnieuw.

Ik dacht toen telkens aan een Chinees (alweer die Chinees, maar nu een ander dan de dokter), spreekwoord; wees voorzichtig met je wensen wie weet komen ze uit. Dat komt in me op want toen ik Hot verder leerde kennen in de loop der tijd hoe meer het me opviel dat perfectionisme toch eigenlijk niet je van het is. Vooral als je altijd die neiging hebt of je streeft ernaar. Het gaat dan zijn eigen leven leiden. Bart_en_jan Of je bent er continue mee aan de slag of je voert er geen reet meer uit want wat er in je hoofd zit wordt in die wijze nooit een realiteit. Voor die tijd voelde ik me nogal onaf omdat ik alleen perfectionitisch ben met mijn werk qua tekenen en koken. Voor de rest probeer ik het ook maar het is geen halszaak wanneer het niet lukt. Hot snapt hier geen jota van. Wanneer je je iets voorneemt te doen dan doe je dat ondanks hoe lang je erover doet. Knap vind ik dat maar hij heeft daarom nooit of zelden echt vrij. Dus mijn dilemma is wil ik perfectionistisch zijn of veel structuur in mijn leven? Ik heb deze wens dus in de vuilnisbak gestort want wie weet wordt deze wens vervuld en dan heb ik nooit meer echt vrij.

Nu iets totaal anders en toch gaat het over een familiekwaal. Niet iets ernstigs maar lastig. We hebben wat je noemt een smalle buis van eustachius. Bart_en_els Wat is dat? Hoe ziet het eruit zullen sommigen vragen dus ga ik weer naar Google. http://www.oorzaken.nl/eustachius.htm Hier kun je er alles over lezen, alleen bekijk het filmpje maar niet want daar hebben ze het over aambeien en dat is een totaal ander verhaal of mischien moet je de hele site doorbladeren en daar gun ik mezelf niet de tijd voor. Ook is  http://nl.wikipedia.org/wiki/Buis_van_Eustachius een leuke want daar staat een plaatje op. Dus luchtdruk is het probleem. Een tijdje lang had ik hiervoor een buisje en deze is eruit gegroeid en wat ik overhield was een loopoor. Nu heb ik een gat bij het trommelvlies en dat zorgt ervoor dat ik de bassen niet hoor waardoor de tv soms ietjes te hard aanstaat en daar heeft de buurman weer last van. Eerst dacht ze aan een gehoorapparaat maar nu gaat ze naar nog knappere KNO artsen bij het Erasmus met de vraag of ze het trommelvlies kunnen dichten met nog een heel klein gaatje anders begint het gesodemieter weer opnieuw. Ik ben benieuwd en het verhaal gaat beslist verder.

Nu ga ik verder met het wachten op een telefoontje want onze CV ketel produceert ineens geen heet water meer en dat is frisjes douchen, daar houden wij niet van. Gisterenavond begonnen we met bellen en nu , het is nu bijna half 4 en ik wacht op de aannemer die de taken verdeelt. Ik kreeg eerst de telefooniste aan de lijn die gelijk haar stoepje begon schoon te vegen dat het hun schuld niet is dat er nog steeds geen contact is gelegd en hij zou echt bellen. Niet dus. Geduld is een schone zaak en wie weet gaan we eens van een koude doucht houden. Ik denk niet en ik ben niet een een vent. Zucht.

One comment on “Structuur contra perfectionisme

  1. Hot says:

    Hoi Rose,
    je moet er even voor gaan zitten, en met de nodige structuur en perfectionisme, maar dan staat er ook wat. Ik snap het wel. Gegroet.

Leave a Reply

