Alles verandert en blijft hetzelfde

1 Het is nog steeds warm en Hot slaapt.4  Hij heeft avonddienst. Ik ga een blogje schrijven.3  De dvd draait en strooit muziek door de kamer. 2 Ik heb het mooiste knopje dat men heeft uitgevonden ingedrukt. Shuffle of random genoemd. Het is de dvd die een vriend van Hot heeft opgenomen voor ons van onze oude elpees. Leuk om die oude muziek weer te horen. Ook heb een de laatste blz. van mijn boek uitgelezen, want door de warmte doe ik niet zo veel. Het boek is een ouwetje. Van Simone de Beauvoir getiteld "Niemand is onsterfelijk" en inderdaad je wordt er niet vrolijk van en toch is het een prachtig boek om te lezen. Het vertelt het verhaal van een man die niet kan sterven. Die vrouw heeft echt de gave van het woord en dit boek kan ik wel om de 10 jaar lezen en er telkens iets anders uit halen.6  Niet vreemd want dan ben ik weer een ander. Eens heb ik geleerd dat de cellen in mijn lijf zich elke 7 jaar zich volkomen hebben vernieuwd behalve enkele bijzondere cellen.7  Elke 7 jaar ben ik, zijn jullie en anderen mensen totaal vernieuwd en weer klaar om een ander aspect van hetgene wat we leven noemen. Prachtig toch?  http://www.kunstbus.nl/literair/simone+de+beauvoir.html , hier kun je nog meer over de schrijfster lezen. Lezen is een van de fijnste manieren om de hitte te overleven. Dat blijft en ook dat we ‘s zondagsochtend een uitgebreid ontbijt maken met eieren, spek, champignons en ui. We schenken de sap en thee in en installeren onszelf op de bank/stoel en gaan naar een film of serie kijken. Laatst heb ik een oude serie aangeschaft. The Forsyth Saga geschreven door John Galsworthy. Het is een prachtig kostuumdrama over een rijke familie in goede en slechte dagen en uiteraard echt Engels en het ziet er prachtig uit en het acteerwerk is subliem. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.  http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Galsworthy  en http://nl.wikipedia.org/wiki/Forsyte_Saga vertelt nog meer. Wat ook hetzelfde is en verandert? Jesse heeft een zgn Hot Spot, ze heeft jeuk en krabt dus veel en de huid wordt kaal daar en nu heeft ze een smeersel wat ik inwrijf. Knul heeft blaasproblemen die nu nog steeds niet voorbij zijn. Dus 1 x per dag wordt er een pil door z’n strotje geduwd en hij krijgt nu peperduur voedsel. Dus eerst gaan de katten naar achter terwijl ik hun eten op een blad meeneem, pak dan Knul en zijn eten dat al klaar staat en krijgt hij apart eten. Alles blijft hetzelfde en toch verandert het. Leuke foto’s. Die heb ik een tijdje geleden ontvangen van een oud mede bestuurslid van de winkel.

Leave a Reply

