De volgende verslaving

Eergisteren kwam Lucas onverwachts langs, en bleef eten. We hadden elkaar lang niet gezien, en het was zelfs zo dat hij naar de Grensflat op de Rotterdamsedijk was gereden en aan de voet van de flat belde welke ingang hij moest nemen, en hoe hoog we woonden. Ik moest wel stevig glimlachen want inderdaad waren we vlak nadat we ons huis aan de Rotterdamsedijk te koop hadden gezet, erg enthousiast over de Grensflat. We zijn er diverse malen wezen kijken en de huiselijke kamers, het overdekte balkon en het waanzinnige uitzicht op de havens heb ik ook hier, op web-log laten zien. Koffieverslaving Dat de staat van onderhoud, de slecht werkende Vereniging van Eigenaren, en de leeftijd(1951) waren samen met het feit dat de liften precies tussen de verdiepingen uitkomen en er dus altijd de nodige treden te slechten zijn was voldoende om naar iets anders te gaan kijken. Uiteindelijk kwam hij dan toch aan, en was ook hier weg van het uitzicht. Nu naar de titel. Lucas vertelde dat hij al jaren geen koffie meer drinkt, en inderdaad heb ik hem in al die jaren nog nooit met koffie gezien. De reden waarom hij geen koffie meer nuttigt is het feit dat hij net als ik veel gewrichtspijnen kent, en volgens hem ervaart hij zonder koffie minder pijn. Voor mij genoeg reden om de eerste drie weken geen koffie meer tot mij te nemen. Maar ik merk wel, dat ik er toch wel behoorlijk aan verslaafd ben, want ik mis mijn koffie verkeerd, mijn cappucino’s en de gewone kopjes. Gemiddeld twee á drie per dag, maar nu dus zonder. Ik merk overigens nog geen verschil, maar ben voornemens het in ieder geval drie weken te proberen. Ik merk daarnaast dat water, karnemelk en thee wel erg gauw gaan vervelen.

Leave a Reply

