It's 2 (not a beautiful day)

De IT’s. Ik had al eerder verteld over de frustrerende ervaringen met de It’s. Vandaag ging ik de eerder beschreven HP laptop halen, en bij binnenkomst herkende de medewerker me al en ging snel naar achteren om de doos te halen. De doos, de inhoud weet ik niet, is volgens de etiketten zowel in België, als Duitsland geweest. Bij het openmaken, nog in de winkel bleek om te beginnen dat de bijgevoegde papieren er niet meer bijwaren. De aankoopbon en de caregarant verzekeringspapieren. Ook op de vervolgens uitgedraaide bon stond niets over wat er gerepareerd is en überhaupt of er wel wat gerepareerd was. De medewerker kon zich niet voorstellen dat het apparaat niet gerepareerd zou zijn. Its Voor ik de laptop mee naar huis nam, vertelde ik dat ik n.a.v. zijn advies en van zijn collega Astrid, de klachtenservice had ingelicht over de gang van zaken, en hij ging gelijk even bellen wie er daar verantwoordelijk was voor deze zaak. Hij kwam met een telefoonnummer en een naam van degene die ik maar even moest bellen. Ik vertelde over mijn eerdere ervaringen en dat ik ondertussen een gezonde achterdocht had ontwikkeld. Thuisgekomen de accu teruggeplaatst en de laptop op het stroomnet aangesloten. Een half uurtje gewacht en hem aangezet. Bij het opstarten kwam gelijk het vol met strepen zittende beeldscherm weer tevoorschijn, en vlak daar achter aan de eerstvolgende foutmelding van windows XP, dat het apparaat uit voorzorg was uitgeschakeld omdat er zich een ernstige fout had voorgedaan.

Het 0900 nummer wat ik had meegekregen (inmiddels bijna uit mijn hoofd draaibaar vanwege de vele langdurige en kostbare telefoontjes, Ondertussen meer dan twintig uur in de afgelopen twee jaar en twee maanden á € 0,15 p.m) gebeld en na lang wachten, en helaas luisteren naar een agressie opwekkend muziekje en reclame, en verwijzingen naar web sites waar ik ondertussen nooit meer iets van wil weten, kreeg ik een medewerkster, die me vertelde dat ik alles maar per mail moest gaan doen. Uiteindelijk Itsabeautifulday_2 ging die medewerkster even bellen met het filiaal, maar zette me i.p.v. in de wacht op beeïndigen. Kortom terug gebeld en vervolgens kreeg ik een andere medewerker, weer na dik twintig minuten, ene René Otten. Deze medewerker behandelde me netjes, maar verwees me vervolgens toch terug naar de desbetreffende winkel, zeggende dat deze nu instructies hadden gekregen voor een goede behandeling en afwerking van deze zaak waar alles is misgegaan wat er maar mis kon gaan. Ik heb inmiddels wel een telefoontje van de bedrijfsleider gehad, maar nog niet met toezeggingen. Hierover belt hij me dinsdagmiddag terug. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen, maar zelf weet ik zeker dat dit de allerlaatste keer is dat ik bij de It’s iets zal kopen.

Tot op heden ben ik redelijk rustig gebleven, ondanks dat ik ben uitgemaakt voor leugenaar, klager, zeikerd, en zo Its_all_about_you nog meer namen die ik niet zal herhalen. Een ding is tevens zeker, dat als It’s nu niet met een fatsoenlijke oplossing aan komt ik er echt een zaak van ga maken. Mijn rechtsbijstandverzekering heeft ook al een cc’tje van mijn klachtenbrief ontvangen. Mijns inziens is het de wettelijke plicht van de leverancier om me een deugdelijk apparaat te leveren, en dat is tot op heden niet gebeurd. Voorlopig heb ik er echt last van. Het dusdanig inhouden en netjes blijven heeft me nu op mijn werk genoodzaakt een extra pijnstiller en rustgever te nemen. Bedankt It’s. Ik hou jullie op de hoogte. Gegroet.

Leave a Reply

