Een lastig dilemma

Voor iemand die ik ken uit mijn zwemoefenclub in Huize Frankeland wil ik proberen het een en ander te helpen verkopen. Toen we vandaag bij haar thuis kwamen om te inventariseren waar het om gaat en welke ideeën ze erover heeft bleek dat ze al een aantal opkopers in huis heeft gehad, en die boden erg weinig voor heel veel mooie boeken e.d. Het gaat bijna allemaal om boeken met een hoge antiquarische waarde maar je moet wel de verzamelaars vinden die geïnteresseerd zijn in zulke boeken. Toen Rose en ik wilden beginnen aan het stuk voor stuk inventariseren en fotograferen vertelde de eigenaresse dat ze alleen van de boeken af wil als dat in een koop kan. Toen zowel Rose als ik aangaven dat dan de opbrengst ook een stuk lager zal zijn leek mw. dit niet te horen. Ik persoonlijk denk dat er alleen een02_verhalenvertelrad_in_vlaardingen fatsoenlijke prijs te krijgen zal zijn als je ze stuk voor stuk of per serie gaat verkopen. Nu snap ik wel dat je niet zoveel mensen over de vloer  wil en dat het om spullen met een hoge emotionele waarde gaat die door mw.’s echtgenoot langzaam, maar ook een voor een zijn aangeschaft. Eigenlijk denk ik dus dat het een onhaalbare kaart gaat maar hoe kunnen we dat  mw. op nette wijze aan het verstand brengen. Lastig. Ik ga er eerst maar eens een nachtje over slapen. Het uitzicht vanuit haar huis was wel erg leuk vandaag. Er was vanmorgen een reuzerad gebouwd i.v.m. een verhalen festival. Ik ben alleen bang dat het weer een beetje roet in het eten gooit. Wat was het nat vandaag tot nu toe.

Leave a Reply

