Goed nieuws

Goed_nieuwsVanmorgen, de elfde van de elfde, om 10 minuten over elf, had ik mijn inmiddels, viermaandelijkse controleconsult bij mijn behandelaar reumatoloog in het Vlietlandziekenhuis. Alle waardes zijn goed. Ik had wat extra kruisjes gezet op mijn labformulier, en ook daarvan bleken alle waardes volstrekt goed inclusief mijn 2 cholestorolwaardes, mijn schildklier, enz. We hadden daarnaast een goed gesprek, waarin ik ook mijn korte vaak door stress veroorzaakte moeilijke dagen op tafel heb gelegd, met de oplossing die ik daarvoor heb gevonden. Hij vroeg door en vond dat ik d.m.v. bij hoge uitzondering een diazepam 2 of 5 mg in te nemen, met daarna een ingebouwd slaapmoment om de paniek onder controle te krijgen een goede. Hij bekrachtigde de oplossing. Hij was verder zeer verrast te horen dat ik inmiddels een dikke vijf maanden 100% werk, zonder een dag ziekteverzuim. De dr. was daarnaast opnieuw verrast door het feit dat ik de eerst van de twee griepinjecties voor de Mexicaanse griep al heb gehad. Lumboloc_forteHij zei dat ze het vaccin in het ziekenhuis nog niet eens hebben. Verder is er een controle foto gemaakt van mijn onderrug, vanwege mijn vraag of hij me een verwijzing kon geven voor een Lumboloc. Wat is een lumboloc. Dat is een stabiliserende orthese ter optimalisering van de krachten op de wervelkolom en ter ontlasting van de lendenwervelkolom. Deze vraag stelde ik aan hem omdat ik sinds dat ik op mijn veertiende in een jaar veertig cm in een jaar groeide, veel last van mijn onderrug heb waarvoor ik ondertussen al jaren fysiotherapie ontvang eenmaal per week. Hij heeft een rugfoto laten maken en naar aanleiding daarvan krijg ik de verwijzing of niet. Even afwachten dus.

Leave a Reply

