Chinese Arts 15

Beste lezers. Ik heb nu 15 bezoeken gebracht aan Chong Shan, op het land van Belofte in Schiedam, en ik ga daar gewoon mee door, zo eens in de twee drie weken. Dat zegt eigenlijk genoeg, dus ik ga er als er geen bijzonderheden zijn niet meer over schrijven. Ik was er gisteren heel erg aan toe, want zowel mijn pijn, mijn korte lontje en mijn vermoeidheid kregen voor ik ging een 9 op de door mij bijgehouden symptomenlijst. Nu een dag verder en een behandeling van ongeveer veertig minuten zijn alle drie tot een veel aanvaardbaarder 6á7 gezakt. Ik heb er nog steeds baat bij, en tot op heden zijn mijn Chinese_praktijkbezoeken door de ziektekostenverzekeraar vergoed. Alleen de medicatie, 6 tabletjes van het een en 6 van de ander, zodat ik ongeveer iedere drie weken nieuwe moet aanschaffen zijn voor eigen rekening, en dat zou een reden kunnen zijn dat ik dat niet zou kunnen continueren, maar zover ben ik nu nog niet.

Ik durf het iedereen aan te bevelen. Ze beloven niets teveel, en zowel de geneesheer als zijn vrouw zijn aangename mensen die de tijd voor je nemen, goed doorvragen, en een goede poging doen om je te helpen. Wat dat betreft is de plek waar ze zitten typerend, en eigenlijk wel hartstikke leuk.
Tot zover dus. Gegroet.

 

Leave a Reply

