De klus is geklaard!!

Toen wij besloten om naar de Rembrandtlaan te verhuizen dachten we dat we er enorm qua ruimte kleiner zouden gaan wonen. Achteraf gezien valt dit reuze mee. We hebben sowieso ook enorm veel spullen de deur uit gedaan, sommige dingen blijkt nu achteraf te rigoureus. Het is gewoon een kwestie van de juiste indeling vinden. 001_notengroterOok onze oude stulp was eigenlijk niet goed ingericht. Nu zijn we er druk mee bezig om daar veranderingen in aan te brengen. Dit is echter een ander verhaal.We hebben nogal veel muziek, films e.d. in huis, dat krijg je nogal snel als je een muziekliefhebber bent en dat zijn we beiden.Download muziek.gif Dus namen de doosjes002_band_abstract toch wel veel ruimte in beslag. We kregen echter de geniale inval om een kist met hoesjes die je daar kunt inhangen te kopen, een zogenaamde DJ koffer. Eerst wist Hot niet of dit bestond. Dit wimpelde ik weg met mijn bekende gevoelige inslag. Ik dook het internet op en warempel,  ik had gelijk!! Het is besteld bij een kantoorhandel site. Toen begon het grote archiveren. Ik had nog nooit met Excel gewerkt dus was het in eerste instantie behoorlijk aanmodderen. Op den duur kreeg ik het een beetje onder de knie en begon de klus met vallen en opstaan. Zo leerde ik dat dit programma een deel  had waarmee je alles op alfabet kon zetten. Bovendien begon ik op te merken dat sommige cd doosjes wel 2 cd’s of meer bevatten en kon ik weer opnieuw beginnen. Geduld is niet echt wat je noemt mijn allersterkste kant dus werd het gestoei en gestuntel. Af en toe vroeg ik hulp aan Hot. Hij was zo lief om een helpende hand toe te steken nadat we uitgevochten hadden dat ik het op mijn manier wilde doen. Toch is het wel leuk om de muziekbibliotheek door te neuzen en het viel me op dat ik vroeger veel meer vocale muziek kocht dan nu. Nu is het merendeel instrumentaal want ik heb er of het geduld, of ik neem er de tijd niet meer voor om uitgebreid te gaan zitten om naar muziek te gaan luisteren. Nu kan ik genieten van de vroegere Big Bands. Ik noem maar een voorbeeld Don Ellis is niet te versmaden. Hij gaat volkomen zijn eigen weg, heel bijzonder. Maar ik ben klaar en nu komen de films en games en andere software aan de beurt. We hebben echter het meest muziek dan de rest dus de nu wachtende klus is lang niet zo groot, hoop ik. !!!Dit stukje staat al een tijdje in klad en ondertussen heeft Hot de films een plekje gegeven. Dat is nou leuk, elkaar een helpende hand toesteken. Straks komt Hot thuis nadat hij en Jesse een wandeling hebben gemaakt terwijl ik ons huis heb schoongemaakt en als een razende Roeland tekeer ben gegaan.Jesse_en_de_drum_2 Alleen Jesse werkte niet mee. Ze vertikte ‘t om terug naar huis te willen en heeft Hot tot tergens toe gedreven want ze wilde niet aan de lijn.  We houden dan contact met elkaar via onze mobieltjes en hij heeft hulp gehad van andere hondenbezitters waar Jesse gek op is want ze krijgt altijd brokjes van hen en de liefde van de hond gaat door de maag. Hij heeft zelfs zijn behandeling bij Chong Shan moeten afbellen, en pas om 11.50u kwam hij thuis. Nu wordt Jesse ook nog de gehele dag genegeerd, en als ze ergens een hekel aan heeft is als ze niet gezien wordt. We gaan nu ontbijten. 

Leave a Reply

