Gelukkig en gezond 2010

Een kort vervolg op gisteren. Mijn dienst was prima, en ik was om 22.00u thuis bij Rose en onze dierenvrienden. Ze hadden gelukkig geen of nauwelijks last van het vuurwerk wat de gehele dag al knalde. We keken een tijdje naar Veronica waar 2 Amerikaanse conferenciers waarvan ik alleen de naamLewis_black Lewis Black http://www.lewisblack.com kan herinneren kan. Het was een hele leuke afsluiting. Al voor de daadwerkelijke jaarwisseling hadden Rose en ik al meer vuurwerk gezien dan ooit. Ik had mijn camera op een statief gezet, en wat als eerste opviel was dat het grote nu al een jaar leegstaande oude Vlietlandziekenhuis erg in de schijnwerpers gezet was0001_oude_vlietlandziekenhuis_vreem. Het afgelopen jaar was het een erg groot doods blok beton, en stiekem hoopten zowel Rose als ik dat ze besloten hadden het bij de jaarwisseling in de lucht te laten vliegen. Helaas, dat gebeurde niet, en dus konden we de grote kerstboomverbranding op de Maasdijk niet zien. Volgend jaar waarschijnlijk wel. Toen het vuurwerk echt begon bleek dat ik met de vuurwerkstand op mijn toestel niet ver kwam, omdat vuurwerk nu eenmaal constant beweegt. Ik heb mijn toestel vervolgens op filmen gezet, en daar zojuist een paar foto’s uitgehaald die lang niet weergeven wat wij allemaal gezien hebben. Voor ons was het spectaculair. 013_0931uEen elf meter breed panorama012_0928u totaal gevuld met vuurwerk. Overal ging het enorm tekeer. Ik las vanmorgen een enquête waarin stond dat 78% van de 038_breder_perspectief_001917uNederlanders geen vuurwerk gekocht heeft, maar die 22% heeft voor zo’n 70 miljoen gekocht en afgeschoten, en in dit geval hebben we daar een 026_01512u_met_verlichte_oude_vlietgroot deel van gezie009_000854u_2n. Een kleine impressie. Klik op de kleine plaatjes en ze worden groter, de kwaliteit is niet je dat, maar een indruk geeft het wel.010_0856u

Vervolgens liepen Rose en ik vervolgens na wat uitgeslapen te hebben zo’n tweeënhalf uur met Jesse, en kwamen zo ook langs de grote plaatsen waar Kerstboomverbrandingen hadden plaatsgevonden. Bij de Maasdijk, bij de molen van Nolet, en de sluis rookte niets meer en was alles opgeruimd, maar bij de Westfrankelandsedijk waren ze nog druk in de weer met shovels om de boel op te ruimen. daar smeulde ook nog het een en ander na.050_resten_kerstboomverbranding_wes  023_01259u_2

Leave a Reply

