Fier rechtop

Vandaag begon de dag met een zonnetje. Heerlijk. Buitengekomen In_het_zonnetje_zetten voelde het echter nog heel anders.Zonnetje
Rose, Jesse en ik zijn na een kop koffie en de pillen richting de markt vertrokken. Het komende weekend is langer dus moeten er meer inkopen gedaan worden dan normaal.
Ondanks dat we besloten hebben geen feest ter ere van de verjaardag van Rose te geven gaan we er natuurlijk wel wat feestelijks van maken. Per slot van rekening is dit het jaar waarin we samen 110 worden. We hebben tevens ook allebei een weekje vrijaf genomen, zowel van ons betaalde als ons onbetaalde werk.
Sua_mouserende_wijn_uit_argentini Ik heb voor vanavond laat als ik thuiskom van mijn werk en Rose aan haar verjaring begint de champagne koel gezet, die we nog hebben van mijn Abraham feest. Een van mijn collega’s had deze voor mijn verjaardag meegebracht, maar het is er toen helemaal niet meer van gekomen, dus komt deze nu des te beter uit.

Gisteren had ik een afspraak met dr. Soei, Endocrinologie mijn endocrinologe. Ze was zeer tevreden over mijn bloeduitslagen en over het feit dat de krimp tot stoppen is gekomen. Ze had stiekem gehoopt dat de botopbouw weer langzaam op gang zou zijn gekomen, na de verwijdering van mijn op hol geslagen bijschildklier 21 november 2008, maar op mijn dexascan was een groei van 0,031 te zien. Eigenlijk volledig verwaarloosbaar. Ik ben en blijf dus wel behoorlijk breekbaar. Wel blijk ik nog steeds een onverklaarbareBloedwaarden  licht te snel werkende schildklier te hebben. Het is nu en ook eerder niet nodig daar iets aan te doen met medicatie. Ze heeft nu een brief aan min andere behandelaar geschreven met het verzoek of hij de komende drie jaar bepaalde bloedwaarden, als schildklier waarden, calcium e.d. in de gaten wil houden. Zo hoef ik niet iedere drie/vier maanden bij beiden meer te komen.
Eigenlijk luid haar advies hetzelfde als vorige week bij dr. Gerards.Fier  Doe het nou toch eens een beetje rustiger aan. Dat is en blijft mijn grootste leerpunt zullen we maar zeggen, en ik ben er vandaag met frisse moed FIER en RECHTOP weer mee aan de slag gegaan.

Zowel tijdens het uitje met Jesse en Rose naar de markt, als daarna in mijn ronde Schiedam op weg naar Thai Wor Tong voor mijn tweewekelijkse controle als voor de inkopen daarna heb ik heerlijk rustig en cool gelopen. Desondanks kwam ik knap moe retour, en staan de nieuwe kruiden inmiddels alweer een half uur. De Chinese Geneesheer constateerde dat mijn bloeddoorstroming en mijn energiebanen weer wat minder goed lopen, dus hij heeft het recept weer aangepast. Ik ben nu met Rose op haar nieuwe lap top naast me en een lekkere bak koffie verkeerd heerlijk aan het pauzeren.

Het is wel gezellig zo, beiden naast elkaar achter onze eigen computers. Rose was woensdagavond ineens haar verbinding kwijt en wilde door die tegenslag dit apparaat alweer de deur uit doen, maar ze bleek zelf de knop netwerkverbinding die naast de hard en zacht regeling zit uit gedaan te hebben, en ja dan kan het knap lastig zijn.
Het is wel leuk Windows7 dat we nu echt samen Windows 7 aan het uitproberen zijn. Ik heb bij deze computer ook een schijfje om deze ook te kunnen uitbreiden naar Windows 7. Misschien komt het daar komende week van. De computer van Rose wordt steeds completer. De foto’s, de documenten en ook de muziek zitten er ondertussen op. Alleen bleek ze nog geen programma gekozen te hebben om haar foto’s ook te kunnen zien. Ze twijfelt momenteel nog tussen Picasa of ACD, en heeft ook nog de mogelijkheid om gewoon het ingebouwde Windows programma daarvoor te gebruiken. Ik hoor het wel vanavond als ik weer terug ben. Momenteel zit ze een spelletje van Zylom te spelen. Voor nu vind ik het weer welletjes, ik ga mijn kruidenbrouwsel drinken en me klaarmaken voor mijn werk. Gegroet.

One comment on “Fier rechtop

  1. juliette says:

    Vanuit Heythuysen (Limburg) van harte gefeliciteerd met jullie 120e verjaardag ! Afz. Juliette, Polly, Rosa, Myrto en Fozzy )de laatste 3 zijn eilandgenoten van Jesse)
    Proost – jullie met champagne, ik met een Aldiwijntje. Ook lekker…..

Leave a Reply

