Opnieuw een goede avond

Lekker om te kunnen schrijven dat mijn tweede avond wederom goed gaat. Opnieuw een drukke dag waar ik ongetwijfeld morgen van zal moeten uitrusten, maar goed voor mijn zelfvertrouwen dat ik mijn werk nog steeds op een zinvolle manier kan doen. De kwaliteit van goede gesprekken, een luisterend oor kunnen zijn en mensen waar nodig kunnen corrigeren of bijsturen is natuurlijk niet weg na een maandje afwezigheid. Soms is het wel lastig om in korte tijd een behoorlijk grote groep mensen een beetje te kunen doorgronden, en er waren er nogal wat die nog niet op verlof mogen.Een_goede_avond

Toch en dat is een erg prettig gevoel weer eens ouderwets veel gesprekjes gehad, en bijvoorbeeld de nieuwe opname van vandaag een beetje kunnen ondersteunen. Want oh, wat is het moeilijk om jezelf te motiveren om je op te laten nemen. Er zijn altijd redenen genoeg om verslaafd aan iets te geraken, maar er is heel wat intrinsieke motivatie voor nodig om er daadwerkelijk iets aan te gaan doen, en jezelf kwetsbaar op te stellen en tussen 15 of 16 anderen die je niet kent, en dan heb ik het nog niet eens over alle begeleiding die je ook nog niet kent.

Alle vaste verplichte werkzaamheden zijn intussen achter de rug. Alleen nog twee belcontacten zullen er zijn, er moet nog koffie komen, en er moet nog wat medicatie uitgedeeld worden en dan is het na de overdracht aan de nachtdienst tijd dat Rose en Jesse me komen halen, en thuisgekomen kunnen we dan voorzichtig beginnen met het vieren van de verjaardag van Rose. Ik heb er zin in.

Leave a Reply

