Gedragsverandering

GedragsveranderingGedragsverandering

Na veel woorden en veel afspraken om mezelf niet voorbij te lopen is het nu tijd voor daden.

Woorden en afspraken blijken niet genoeg, en aangezien ik toch steeds opnieuw tegen mijn grenzen aanloop, ben ik nu begonnen om mezelf ook serieus te houden aan mijn nieuwe leefregels. Mijn eerste vier werkdagen ben ik begonnen met een uur slaap vooraf, en 1 taak per dag. Tot op heden bevalt het. Ik vind het wel enorm moeilijk om me te beperken in mijn taken, en vooral ook mijn wensen. Er ligt namelijk eigenlijk continue een berg zaken die ik wil doen, en als ik dan maar 1 taak per dag kan/mag verrichten dan blijft de lijst zaken nog te doen altijd lang.

Zoals altijd floept het woord maar er ook nu weer tussendoor.

Gedragverandering_3 Het feit dat ik me dus eigenlijk nu ook moet gaan gedragen als een chronisch zieke en mijn volledige activiteiten patroon moet omzetten, is een moeilijke gedragsverandering.

Ik ben en blijf natuurlijk de gewone gedrevene en perfectionistische persoon, maar zal toch sneller tevreden met mijzelf moeten zijn.

Ik kan dit alleen bereiken als ik mezelf voldoende de moeite waard acht en van mezelf hou. Alleen op die wijze zal ik kunnen accepteren dat er minder uit mijn vingers komt en dat mijn leven in een langzamere fase is terecht gekomen.

Ook hetgeen ik nu geschreven heb zijn nog alleen maar woorden. Nu de daden nog.Gedragverandering_2

Mijn omgeving respecteert en waardeert me ook met mijn nieuwe mogelijkheden en beperkingen. Waarom is het dan zo moeilijk voor mijzelf?

Ik ben het zelf die me onderuit haalt m.b.v. woorden als maar, of te weinig, tevredenheid is veel beter voor mijn humeur.

Leave a Reply

