Gratis Updates

Hot gaat deze week weer aan het werk na een week vakantieVakantie  te hebben gehouden. Hij slaapt nu en ik zit te wachten op de postbode die alweer een nieuwe stofzuiger brengt. Het is een AEGtje geworden.Stofzuiger600  De vorige die wij mochten gebruiken begaf het al na ong. 11 dagen al en we zaten nog in die dagen dat het apparaat nog zomaar omgeruild kan worden. Nu, ik kan het jullie verzekeren dat ons huis met 3 katten en een hond na een week knapjes harig is geworden. Het kan raar lopen en Hot en ik hadden afgesproken niets meer bij de ITT’s te kopen gezien onze ervaringen met het maandagochtend kreng van een computer en de belabberde service van deze zaak. Dus spoedden we  via de mail naar Modern.nl want daar waren we in het verleden, toen ze nog in Schiedam een winkel hadden een nette en correcte zaak. Blijkt nu dat die vermaledij ITT’s ze hebben overgenomen en dus doen we toch weer zaken met hen. Grrrr!!! Dus wanneer het apparaat binnen is ga ik morgen als een razende Roeland (Rose) door het huis om alles spic en span te maken. Ook heb ik allerlei zaken tijdelijk stop gezet. Ik sta een tijd niet meer in de winkel en de etalage wordt door een ervaren etaleur overgenomen. Dit is de man van een van onze medewerkers en hij was bereid om dit voor de 3 maanden van mij over te nemen. Ook ben ik gisteren naar de bloedbank geweest want daar doneer ik elke 4e week plasmaPlasmaferese_2  en omdat ik dan echt niet uit de voeten kan is dit ook tijdelijk stopgezet. Ik ga nog elke woensdag naar de SKVR en vanaf de 4e mei is dit ook verkleden tijd. Als alles goed gaat begin ik daar de komende september weer. Het is en blijft een raar idee dat ik een aantal maanden binnenshuis moet vertoeven. Doordat we onverwachts toch een nieuwe pc mochten ontvangen hadden we er nu drie in huis en de pc van Lijn de geliefde vrucht mijner schoot had de geest gegeven dus is hij die met een vriend die in het bezit is van een auto komen ophalen. Hij is grafisch tekenaar en komt in mei een avond langs om mij wat trucjes te leren zodat ik leer om beter in perspectief te tekenen en nu heb ik tijd genoeg om te oefenen.


Ik heb ook leuk nieuws. Ik ben al een tijdje in het bezit van een gehoorapparaat  voor mijn linkeroor want ik hoor de bastonen niet meer zo goed. In de jaren 50 was het grote mode om allerlei chronische aandoeningen te bestralen. In onze familie waant er een gen rond die er voor zorgt dan de buis van Eustatius smal is waardoor de binnen- en buitendruk niet synchroon lopen en we hadden chronische oorontstekingen. Ik werd dus ook bestraald en als bijeffect is dat de doorbloeding in de gehoor trommel niet optimaal is en nadat het buisje wat ik een aantal jaren met volle tevredenheid bezat eruit groeide en het gat wat dit achterliet wilde niet goed dicht. Na tig ontstekingen ging dat goed en door de vele littekens zijn de bastonen verdwenen. Het zag eruit dat de verzekering dit niet zou vergoeden.Gehoorapparaat  Ik ging dus naar een super KNO arts en daar vertelde ik dus van mijn suis in het andere oor. Ik leerde van hem dat wanneer er een oor het helemaal niet doet de hersens dit beschouwt als eng en hij maakt dus een eigen geluid, het bekende suizen. Hij stelde voor er een apparaat in te doen dat een tegen suis maakt en dat ik geen last meer van suizen zou hebben. Ook dit zou ik niet vergoed krijgen. Ik sloot het gelijk af want ik kreeg een proefding in m’n oor waardoor ik ineens meer hoorde. Ik weigerde dus want ik wil er niet aan om eerst weer beter te horen in de proeftijd om het daarna weer terug te moeten geven. Gelijk stelde hij een mooie brief op. Mijn audio man moest een offerte indienen. Deze was zo vriendelijk om gelijk de rekening van het andere toestel bij te voegen en warempel kreeg ik de zegen van de verzekering en loop ik dus rond met mijn apparaten in mijn oren en ik hoor weer min of meer diepte. Ik luister weer met meer plezier naar muziek. Het was even wennen want het was overal een kolere herrie. Dit wist ik want normaal filteren de hersenen de niet nodige geluiden op de achtergrond eruit en dit hoefde de afgelopen 17 jaar niet meer en het is dus even wennen. Geduld is een schone zaak. (PS- het suizen is niet weg hoor, maar door de grotere diepte heb ik toch wat aan) 

Leave a Reply

