Een taxi om 05.45u

Na een late dienst mocht ik van mijn collega gisterenavond wat eerder naar huis, waar ik Rose trof die daar blij mee was. Een rare thuiskomst. Geen Rose, en geen Jesse voor de deur van mijn werk. Jesse had ik gisterenmorgen al naar Hans en Mieke gebracht waar zij de komende tijd zal verblijven.Sintfranciscusgasthuis_logo

Gisterenmorgen na tweeënhalve ronde door het Sterrebos ben ik over de Groenelaan, door de Gorzen naar de Voorhaven gelopen waar het schip van Hans en Mieke na een weekenduitje voor anker waren gegaan. Er waren meer honden aan boord, naast de vaste hondenclan. Er verblijven eigenlijk bijna altijd meerder honden bij hun. Jesse trok bij binnenkomst gelijk haar lip op en alle aanwezigen waren onder de indruk. Ons dominantje Jesse had wederom een waardige en indrukwekkende binnenkomst. Je snapt het nauwelijks, maar onze Griekse Staander heeft zo haar eigen gewoontes, en dat wordt door de omgeving buitengewoon serieus genomen. Er waren ook de nodige mensen aanwezig en die waren ook gelijk onder de indruk van ons zwart witte hoog potige woefie.

Ze heeft het daar ontzettend naar de zin, en daar hoeven we ons in ieder geval geen zorgen over te maken. Toen ik aangaf dat ik haar zaterdagmorgen hoogstwaarschijnlijk weer ga halen zei Hans dat dat eigenlijk niet kon, want dan moeten zij Jesse weer missen. Het huis is hier, nu ik hier overigens alleen achter de computer zit iets over achten, met alleen de katten om me heen vreemd leeg. Het kussen van Jesse ligt er wel, maar is momenteel bezet door Knul, die daarop lekker in het zonnetje ligt te knullen. Oh, wat was het vroeg vanmorgen. Sfg Ik had de wekker om 04.45u gezet. Na twee maal draaien zijn we eruit gegaan, hebben gedoucht, en net toen ik een kop koffie van Rose had gekregen en haar oor had gedruppeld ging onze bel, en daar stond de taxi, die ons naar het st. Fransiscus Gasthuis zou brengen al klaar. Kortom, we waren om 06.00u al op de plek van bestemming. Rose was behoorlijk zenuwachtig, en ik overigens toch ook. Het blijven vreemd soortige dagen, waarvoor je je eigenlijk niet echt goed kunt voorbereiden. Ik vond het vreemd druk op de weg, en de taxichauffeur vertelde nog wel dat het bij zijn laatste nachtrit meestal drukker op de weg is. Het bedrag op de teller viel me wel even tegen. Een dikke € 25,- voor zo’n klein stukje. Gelukkig handelt st. Job, het taxibedrijf zelf de declaratie af met onze ziektekostenverzekeraar. We hadden op verzoek van Rose de tijd van afhalen hier nog een kwartier vervroegd, omdat ze dacht niet op tijd te zullen arriveren. Nu waren we dus een half uur te vroeg. De net gearriveerde verpleegkundige die ons ontving bood mij een kop koffie aan en verwelkomde ons erg netjes.

Rose wilde in het ziekenhuis eigenlijk naar de poli orthopedie, maar ik heb haar druk tegenstribbelend toch maar meegenomen naar de 7de verdieping, want op de poli verrichten ze toch echt geen operaties en noch hebben ze er bedden. Ze kreeg vervolgens een bed toegewezen en een bijbehorend blauw operatiejasje. Ze had gelijk spijt dat ze geen ochtendjas had meegenomen want nu was ze natuurlijk nog wel mobiel. Nadat ze zich had omgekleed heb ik afscheid genomen, en ben richting tram 25 gelopen. Halte_st_fransiscus_gasthuis_lijn_2 Om 07.52u was ik terug bij de katjes. Ik krijg een telefoontje van de afdeling wanneer Rose terugkomt op zaal. Vanmiddag om half vijf ga ik haar weer opzoeken, en zal dan haar gehoorapparaten meenemen, zodat ze wat handiger kan communiceren met haar zaalgenoten en de verpleging.

Ik heb inmiddels al een mailtje aan gsm.nl geschreven over mijn kapot gegane telefoontoestel. Ben benieuwd hoe we dat kunnen oplossen. Het scherm is bijna onleesbaar geworden, terwijl er mijns inziens geen ongelukken mee gebeurd zijn. Er loopt een vreemd soort onvoelbare scheur midden horizontaal over het scherm. Gelukkig werkt het toestel nog wel, want dat zou wel heel rot uitkomen nu met Rose in het ziekenhuis. Ik ga nu, na mijn koffie gedronken te hebben eerst maar eens een ontbijt maken, want ik rammel. Later vast en zeker meer.

One comment on “Een taxi om 05.45u

  1. juliette says:

    Heel veel succes met de operatie en de herstelperiode daarna. Ik kom graag een keertje op ziekenbezoek !
    Liefs,
    Juliette

Leave a Reply

