Ook weer wennen

Blind_side_poster Dacht ik vrijdag, alles zal nu snel weer hetzelfde zijn, nu ondertussen zondag, ben ik erachter dat het zo niet werkt. Blij ben ik nog steeds hoor, want alleen is ook maar alleen. Nee het is heerlijk Rose weer over de vloer te hebben. Maar op dit moment is alles wel anders. Rose speelt botsauto met haar trippelstoel, en een uitje vanmorgen naar buiten daar komt heel wat bij kijken. Word ik normaliter door Jesse voortgetrokken, nu ben ik aan het duwen achter de rolstoel. Ik weet nog niet wat vermoeiender is. Daar komt nog bij dat zo’n rolstoel megalomaan smerig kan worden. Het hele huis was gelijk gevuld met drab uit het "Sterrebos". Was het huis heerlijk schoon bij thuiskomst, dat kan snel veranderen. De eerste oefeningen met de douchestoel gingen goed, en Rose vond het heerlijk om haar haar weer eens te wassen. Het is heerlijk om een geschikte douche te hebben. Al is het ondanks onze behoorlijk grote badkamer nog flink manoeuvreren. Rose is natuurlijk ook niet bepaald gewent om in een stoel te zitten en weinig te kunnen doen. Haar zitvlees is momenteel haar best geoefende deel. Vrijdag heeft ze zelfstandig kunnen eten m.b.v. wat ik had klaargezet, en dit weekend hebben we twee keer heerlijk warm gegeten. Morgen heeft ze alles in huis om een salade voor zichzelf te maken, met daarbij als warm hapje een beetje rode bietenstamp, die vandaag extreem goed gelukt was. Daarbij hadden we een tonijnschotel uit de oven. Vanmorgen na haar eerste uitje buitenThe_blind_side  hebben we heerlijk ouderwets voor de buis ontbeten. Ik had gescrambled eieren met champignons, ui, knoflook en tomaat gemaakt, en terwijl we hier van zaten te genieten keken we naar "The Blind Side". Een te gekke film die we van een collega te leen hadden. Ik werd er zelfs even emotioneel van. Gisteren hadden we gebakken krieltjes in de schil, andijvie/ijsbergsalade, snijbonen, en krokante kipschnitzels. Ik merk wel dat ik het een beetje ontwent ben om dagelijks te zorgen voor de warme maaltijd. Al zijn Rose en ik het erover eens dat dit deze dagen nog niet merkbaar was, want ik heb mezelf overtroffen. Ik snap op dit moment ook beter dat als je daar zoals Rose gewoonlijk de hoofdverantwoordelijkheid over hebt, het ook soms lastig is om weer wat origineels te verzinnen. Zo leren we elkaar in steeds nieuwe situaties toch nog steeds beter kennen. Zoals jullie zien is Jesse nog steeds op haar oppas adres bij Hans en Mieke. Ik was van plan om haar gisteren op te halen, maar was nog zo ontzettend moe, dat het daar niet van gekomen is. Donderdag en vrijdag ben ik twee dagen vrij, ik denk dat ik haar dan ga halen. We missen haar beide enorm. Zelfs de katten missen de neuzen en de koppies van haar bij het wakker worden. Plus dat Jesse zich natuurlijk eigenlijk met alles bemoeit, en als ze er niet is dan mis je dat toch. 

Leave a Reply

