Alles went

Ik ben nu al weer een paar dagen thuis en alles loopt toch anders dan we gewend zijn. Voorbij zijn die tijden van douchen, kopje koffie05_koffie  en dan Jesse uitlaten in het grote Sterrebos met de gebruikelijke meelopers. Het douchen gebeurt nu toch maar is toch weer anders dan anders. Ik kan niet zelfstandig over de drempel gaan dus de lieverd zet me erover heen, helpt me in de douchestoel en vertroetelt mijn rug. De rest doe ik zelf. Ik ben eigenlijk nogal lui en alles wat door anderen wordt gedaan, dat vergeet ik dan zelf te doen. Ik kleed me aan en we dekken de tafel.06_ontbijten  Dan kijken we naar ons rooster. Vandaag: Hot zijn scherm van zijn  mobieltje is kapot en hij zag een geinige nieuwe aanbieding in de krant. Hij probeerde of deze nieuwe provider het oude abonnement op kon zeggen.09_nokia_6280  Ging dus niet dus belden we de oude provider. Een nieuw toestel ging niet door dus hebben we beiden een ander abonnement en een ander toestel. Dit wilden we al gaan doen want onze oude deal hield ook in dat we onbeperkt gebruik konden maken van het internet. Het leek leuk toen we ons toen aanmelden maar we maakten er beiden nooit gebruik van. Zonde van het geld. We zijn er dus vanaf en  we hebben een nieuwer model erbij.
Wat ook verandert is is mijn  etensstijl. Minder koolhydraten zogezegd want daar groei ik van in een richting die ik beslist niet wil.  Dus, het klinkt raar, eet ik vet- en eiwit rijker en ook kleinere hapjes maar ook wat vaker. Dus zit ik ook aan de wortels, komkommer en tomaatjes met yoghurtsaus. Hoe ik die maak? Simpel. Griekse yoghurt, knoflook uit een potje en gedroogde of verse bieslook door elkaar roeren. Kind kan de was doen.08_olifant 
Ook kijk ik vaker naar buiten en geniet van de wolken en ook van de vogels. Meeuwen die glijdend vliegen, duiven die in groepen vliegen en ik zie de pret ervan af.  Soms een Vlaamse gaai en die fladdert, hij vliegt niet elegant. Ik wordt er zo langzamerhand een expert in.
Ook herlees ik de strips. Ik ben nu bezig met PaulettePaulette_1_de_zonderlinge_avonturen , een erotische strip uit de tachtiger jaren. Deze is geschreven door Wolinski en getekend door G. Pichard of andersom. Ik weet het niet. Ook gewone boeken passeren mijn handen. Jack Vance, een echte sf schrijver, zo van het avonturen genre. Tanith Lee, haar specialiteit is fantasie. Gouden ouwen zogezegd.
Verder hou ik me bezig met de brieven die ik namens de Wereldwinkel verzend om aan bedrijven e.d.  te vertellen dat we kerstpakketten verzorgen.07_typen  Eerst wordt er een brief verstuurd en over 2 á 3 weken bel ik ze op om te informeren of ze geïnteresseerd zijn in onze virtuele catalogus. Dit is veel goedkopere dan de echte. Zo gaan de dagen toch wel snel voorbij terwijl ik regelmatig met mijn pootje omhoog zit, lig of hang.

This entry was posted in Strips.

Leave a Reply

