Hard aan het werk

Hard aan het werk. Het is drukker dan verwacht vanavond. Veel telefoontjes, veel terugvallers, en meer dan voldoende te doen om de avond snel te laten verlopen. Evenals gisterenavond lijkt het helemaal niet op een weekend. Mijn gedachten gaan regelmatig uit naar de collega waar ik gisterenavond mee werkte. Zij is vandaag naar Extrema  Outdoor in Eindhoven. Was zich gisterenavond nog druk aan het maken wat ze aan zou trekken en ik zit nu op de achtergrond naar Slam FM te luisteren en daar laten ze vanavond ook stukjes live van Extrema horen. Klinkt goed.

Ik begon met niets

Ik keek zojuist nog even terug naar het stukje wat ik vanmorgen geschreven heb en waarempel is het me redelijk gelukt mijn warrige gedachtengang behoorlijk op papier te zetten. Voorak de slotconclusie dat het leven gewoon verder gaat, of ik er nu bij stil sta of niet is natuurlijk gewoon een feit. Ik ben niet het middelpunt van het leven, en dat is maar goed ook. Stilstaan bij facetten is goed, maar tot stilstand komen is zeldzaam goed. Meestal betekend dat achteruitgang, en daar heb ik helemaal geen zin in.

Balans in je werk

Vanmiddag nam ik de dienst over van mijn naamgenoot, en deze is nog hard aan het werk voor school allerlei eindexamen opdrachten te doen, en toen hadden we het ook over facetten. Ik liet hem even een stukje lezen wat Rose jaren geleden ook alhier geschreven heeft over Wu Hang Li. Hij begreep ineens wat er in zijn opdracht met facetten bedoeld werd.

Het stukje waarnaar ik hier ook een linkje plaats heeft jarenlang op ons oude toilet gehangen en heeft zodoende behoorlijk inwerkingstijd bij mij gehad. http://hotrose.web-log.nl/family_hotrose/2006/12/wu_hang_li.html

Boeda+wachters%20klein

Ik vond toen ik naar bijpassende afbeeldingen zocht ineens deze prachtige woorden van Lao Tse

Vriendelijkheid in woorden schept vertrouwen

Vriendelijkheid in denken schept diepzinnigheid

vriendelijkheid in geven schept LIEFDE

prachtig

Leave a Reply

