Moeizaam

Garfield
Op advies van Rose gisterenavond wegens een ontstellend hard kloppend hart toch maar 4 mg Diazepam ingenomen voor het slapen gaan. Heeft dat geholpen? Ik weet het nog niet. Ik heb onrustig geslapen en was aan het woelen. Was ik aan het piekeren? Neen, ik heb gedurende een paar uur goede opvanggesprekken gevoerd en zelfs suc6vol wat technieken uit de cursus motiverende gespreksvoering kunnen gebruiken. Ondanks balen over het zo snel uit ritme en zo snel uit balans raken toch heerlijk gegeten gisteren. De mosselen hebben we voor het eerst klaargemaakt in roomboter en Saké en die waren werkelijk verbluffend goed gelukt en smaakten als nooit tevoren. Kortom van genoten. Daarna lekker onderuit voor de TV. Alleen bleef ik de hele dag transpireren en voelde ik koud aan, zonder koorts te hebben. Aan het einde van de avond ook Jesse even uitgelaten en dat koude rondje deed me helaas ook geen goed. Pas toen ik in bed lag kwam ik redelijk tot rust, op mijn hart na. Wat is dit nu? Ik weet het niet. Ik had ook een zeker drie kwartier durend telefoontje met mijn French Sister, en we zijn weer helemaal bijgepraat. Kortom eigenlijk alleen maar ontspanning gisteren en toch een op hol geslagen hart. Stressmanagement

Denk je net dat je de situatie redelijk onder controle hebt en ik ben er uiteindelijk net een tien dagen tussenuit geweest om tot rust te komen en dan toch weer zo'n terugval. Ik heb Rose vanmorgen met Jesse zoals inmiddels gewoon geworden is naar de Wereldwinkel gebracht voor een winkeldienst. Na een lijstje boodschappen gedaan te hebben gedaan ben ik nog even naar de Wereldwinkel gegaan waar ik van Martine en Rose een kop koffie kreeg aangeboden. Moeizaam
Rose was druk bezig een nieuwe etalage te maken, en Martine was voortvarend aan de schoonmaak werkzaamheden. Na de koffie ben ik nog wat materialen gaan halen voor Rose haar werkstuk. Een mooie dure varkensharen platte kwast en mooie donkerblauwe acrylverf. Duur maar mooi. Volgens mij kan ze nu weer verder. Ook vanmorgen gaat de koude zweet productie weer vrolijk verder en thuisgekomen heb ik even mijn ochtend collega gebeld om te vragen of het werk een beetje te doen is dit weekend. Daarop was het antwoord ja, dus ga ik vanmiddag na een paar uur slaap toch maar werken. Eigenlijk is het natuurlijk ook geen optie om nu op zaterdagmorgen me nog ziek te melden. Wel weet ik dat ik het erg rustig aan ga doen. Blijf-zelf-aan-de-touwtjes-trekken
Hopelijk werken de patiënten daar aan mee. Ik ga nu een einde breien aan dit stukje. Ik zit nu een ontbijtje te eten en de was zit inmiddels in de droger. Het bed is verschoond, de kattenbak geschept. Alle dieren en hun baasjes hebben te eten gehad, dus ik kan zo gerust gaan slapen. Ik denk dat dit me goed zal doen. Misschien vanavond nog een update vanaf mijn werk. Ik zie wel hoe het gaat. Gegroet en voor alle lezers een dag vol genietmomenten toegewenst. Ik ga er hoe dan ook toch ook een goede dag van maken.

Gedichtje:

Elkaar respecteren
Communiceren
Onvoorwaardelijk
Gelukkig zijn
Samen oud worden
Genieten van elkaar
Genieten met elkaar
Elkaar troosten
Er zijn
Eerlijk zijn
Leven
Delen
Interesse in elkaar
Sterk
Vlinders
Alles om je heen vergeten
Rijkdom

 

Leave a Reply

