Even een ommetje !!!

Vanmorgen toch weer vroeg opgestaan. Rose heeft helemaal vergeten vrij te vragen gedurende onze vakantie. Zodoende is ze toch ingeroosterd de 2 zaterdagen van onze vrije dagen. Helemaal geen ramp natuurlijk, maar wel vroeg op. Vakantie hoeft natuurlijk ook niet te betekenen activiteitenloos. Het een en ander te doen is alleen maar leuk. Toch wilde Rose zich vanmorgen nog een paar keer omdraaien bij het wakker worden. Ze wil dan altijd wel dat ik het licht aan doe om half acht wanneer de wekker gaat, maar het liefst zou ze dan nog een keer of tien draaien en ik moet zeggen met een stevig waaiende wind om ons huis heen en de koelte voelende boven de dekens is de neiging om nog een paar keer heerlijk tegen elkaar aan te schurken groot. Kortom ik heb me ook laten verleiden tot 08.15u, maar dan moet je toch in een keer haasten om nog te douchen, medicatie uit te zetten, een ontbijtje te maken, de beestenboel ook van eten te voorzien. Gevolg we vertrokken pas om 09.20u uit huis. Aangezien Rose met gipspootje toch al gauw een half uur nodig heeft om de Lange Achterweg te bereiken, alwaar de Schiedamsche Wereldwinkel gevestigd is was ze al aan de late kant. Onze wegen scheiden zich dus al onderaan de flat. Na een knuffel gingen we beide ons eigen weg. Ik het gat van Monuta in met Jesse, en Rose via de kortste en best geplaveide weg naar de WW. Ommetje
Toen ik bij de molen was bedacht ik ineens, hebben we de formulieren voor Mammoet wel bij ons? Rose onderweg gebeld, het antwoord was neen dus. Ik weer naar huis. Jesse even buiten gelaten beneden bij de flat en ik gauw de formulieren gehaald die we in tweevoud nodig hebben als we tenminste naar binnen willen bij het bedrijf Mammoet Mammoet paddenstoel op weg naar plek in Schiedam as. dinsdag voor ons uitje met de Wereldwinkelmedewerkers. De formulieren moesten nog voorzien worden van het Wereldwinkel Stempel. Beneden gekomen een enthousisaste Jesse los gemaakt en weer verder gegaan voor onze ronde. We zijn via de maasboulevard gelopen en daar aangekomen had ik er gelijk spijt van want het was kil en koud. Ommetje 2
Een keiharde onaangename wind, en ik had wel een jas, maar die is niet bestand tegen deze kilte. Onderweg wilde ik nog een boodschap doen op een plek waar Jesse graag naar binnen gaat vanwege de heerlijke hondenkoekjes, en nu kwamen we er zelfs twee keer vlak achter elkaar, want hun pinapparaat was stuk. En een behoorlijk stuk dubbel gelopen dus, en een constant trekkende Jesse die wildenthousiast word van al die koekjes. Alles bij elkaar een hoop oponthoud. Onderweg ook nog meermaals bekenden tegengekomen waar je vanzelfsprekend een babbel mee houd. Uiteindelijk was ik na de nodige boodschappen, en wat werkzaamheden tijdens een kop koffie bij Rose en Gerda in de Wereldwinkel pas op 12.50u thuis. Drie en een half uur over een ommetje met Jesse. Poeh.

Jesse was ook ernstig toe aan een ontbijt en ik had ook maar een muizehap gegeten voor vertrek dus zit ik ook aan een kaasrondje. Een rond broodje van Turkse bakkerij "Nimet" in de Passage. Erg lekker. Eigenlijk had ik al lang willen liggen voor mijn rust, maar dat moet dan zometeen maar.

Leave a Reply

