Dilemma

Dilemma 4 Hoe gaan we zonder haast deze agenda doorwerken? Dilemma De haast heb ik suc6vol in het laatste jaar de deur uit gewerkt, maar de agenda van verplichtingen blijft gevuld. Ik keek zojuist even naar ons saldo op de bank en daar hoort als je er kijkt ook altijd een enquete bij. Deze keer ging het over het aantal collega's op je werk. Zijn het er het laatste jaar meer of minder geworden. Een grote meerderheid zegt minder, terwijl het aantal werkzaamheden gestegen is.

Mijn verplichte voornemens van niet meer rennen, rustig ademhalen, rustig reageren, voldoende rust nemen, overzicht houden, goed plannen, niet teveel hooi op je vork nemen, niet teveel tillen enz. enz. komen in gevaar. Het lukt wel, maar er werken tegenstrijdige belangen tegen elkaar. Ik hoorde nog een stelling voorbij komen op de radio tijdens een korte pauze. Er is 0,2% minder ziekteverzuim. Komt dat omdat we met zijn allen gezonder zijn geworden of angstig zijn onze baan te verliezen. De bedrijfsarts die ik vervolgens hoorde zei letterlijk: "Griep hoef je tegenwoordig niet meer te krijgen en daar zou je dus ook geen doorbetaald ziekteverlof voor hoeven krijgen". Werkelijk te gek voor woorden. Ik krijg als chronisch zieke net als Rose met haar COPD en meer tegenwoordig een griepinjectie, maar conclusies als deze sporen natuurlijk volstrekt niet. Als druk oploopt en solidariteit verminderd, als ongelijkheid groter wordt dan voelt dat als onrechtvaardig. Net zoiets als het FEIT dat ik veel meer verdien dan ik krijg staat natuurlijk als een paal boven water.

Dilemma 2 Ik blijf proberen de idiote haast die iedere Dilemma 3 westerling voelt langs me te laten wegglijden en zo gezond en rustig mogelijk de dag door te komen en wens iedere volgeling van dit principe alle succes. Ik blijf in het hier en nu en laat me niet meer opjagen. Morgen is er uiteindelijk ook weer een dag. Ik ga met een door mijn fysiotherapeut vanmorgen heerlijk gekraakte en beknaaide rug na een kort rustuur lekker aan het werk. Later meer en gegroet.

One comment on “Dilemma

  1. Rose says:

    Als dit Hot niet meer lukt sta ik nog naast hem en grijp in zijn nekkie en druk hem in relax stand door hem naar bed te sturen. Wanneer hij dan luistert dan heb ik het goed gezien. Pleegzuster Rose is dan weer gewekt.

Leave a Reply

