!!! Werken en vrijwilligerswerk & jezelf serieus nemen !!!

Werk in uitvoering Deze werkavond zit er ook weer bijna op. Werken 2 Zo'n totaal andere avond als gisteren, en daarvoor is moeilijk een oorzaak aan te wijzen. Er zijn maar nauwelijks patiënten met verlof, dus is het voor een vrijdagavond behoorlijk druk. Alle verplichtingen. Gesprekken, rapporteren, opvangen, verslagen maken, telefoneren, structureren, berispen, corrigeren, medicatie controleren en delen, een wandeling, zorgen voor voldoende eten en drinken, e.d. 't zit er allemaal op voor vanavond. Mijn collega huiswaarts gestuurd omdat deze hier om half acht alweer moet zijn. Ook dat kon gemakkelijk. Nu is het eigenlijk wachten op de nachtdienst, en deze, een toffe collega is Vrijwilligerswerk nooit op tijd. Gelukkig heeft ze afgelopen nacht ook al gewerkt dus heeft ze ook de tijd om bij te lezen, want Rose staat stipt om 23.00u met Jesse op de stoep en dan rond ik mijn overdracht af en ga Niet verkiesbaar meer met haar richting ons huis. Ik verlang er al naar om weer naast haar te kruipen in ons heerlijke bed. Het is morgen weer vroeg dag. Ikzelf hoef niet te werken maar moet wel weer opdraven in de Wereldwinkel. Naast mijn gewone werk is dat toch een stevige belasting en eigenlijk een TE grote belasting. Mijn gedachen om me niet meer verkiesbaar te stellen na deze termijn krijgt toch vaste vormen. Het zal me niet in dank afgenomen worden, maar ik ben aan mezelf verplicht me serieus te nemen, en ik wil gewoon de verantwoording hiervoor niet meer op me nemen. Ik ga deze termijn wel afmaken hoor, en zal ook niet direct helemaal weg zijn bij de Wereldwinkel, maar veel meer op de achtergrond met misschien een of meerdere deeltaken.

Serieus nemen Het voelt ook eigenlijk gewoon als goed. Niet dat ik het Wereldwinkelwerk niet leuk vind, Jezelf serieus nemen neen, als ik er niet gewoon een meer dan 100%'s baan naast zou hebben zou ik er zeker mee doorgaan, en dat is misschien een mooie optie voor als ik gepensioneerd ben, maar voorlopig moet ik misschien nog wel tot mijn tweeënzeventigste. Dat laatste is als ik pessimistisch kijk naar de meest onbetrouwbare overheid allertijden. Des te meer reden om zuinig op mezelf te zijn en mezelf serieus te nemen.

Dat is een advies wat ik regelmatig aan anderen geef. Waarom zou ik het dan zelf niet in de praktijk brengen? Ik ga het voorzichtig ter tafel brengen bij de eerstvolgende bestuursvergadering.

Leave a Reply

