Zarterdagmorgen

Gisterenavond iets eerder thuis. De overdracht aan mijn collega gelaten. Daarna snel Jesse uitgelaten en toen hebben Rose en ik ons teruggetrokken op de slaapkamer en hebben naar het Oog op morgen geluisterd. Een wat onrustige nacht gehad. De wekker stond om 07.00u. een paar keer gedraaid omdat het zo lekker was onder het dekbed en tegen elkaar aan. Toch noodzakelijkerwijze eruit. Medicatie klaargezet, gedoucht, koffie gedronken, ontbeten en vervolgens vergezeld door Jesse > Wereldwinkel. Rose had dienst vanmorgen met Martine. Vogelvoederpret We waren er bijtijds en begonnen met openen en koffie zetten. Onverwachts kwam er een derde collega aan die wij beiden nog niet kenden. Een heer komt ons mogelijk versterken. Hij zit in de ziektewet en was al voor de tweede keer om eens te kijken of het iets voor hem is. Maakt een plezierige en actieve indruk en hielp me direct met het vervangen van een aantal spotlampjes. Ik sta sinds dat ik begonnen ben met medicatie niet zo graag meer op een trap en werk nog minder graag boven mijn macht. Daar komt nog bij dat het echt ontzettend vervelende lampjes zijn om te vervangen. Het zijn halogeen lampjes die met een klemmetje vastgezet moeten worden. Die klemmetjes zijn buitengewoon lastig en strak dus is het gewoon geklooi. Ik was erg blij met de hulp en de winkel ziet er net weer wat netter uit als alles werkt. Er was een klein verschil in wattage, maar alleen een kniesoor zal daar moeite mee hebben. Voor het verbruik is het beter en het is wat zachter licht. Na een kop koffie ben ik met Jesse weer verder gegaan en thuisgekomen heb ik op ons overdekte balkon het een en ander klaargehangen voor de vogels. Ik ben benieuwd of die dat zullen vinden op deze hoogte, maar ik denk eigenlijk van wel. Vetbollen, pindanetjes en zaad hangt en ligt er klaar nu. De constructie viel nog een beetje tegen, en die moet natuurlijk niet direct bij gebruik weer naar beneden komen. De katten zullen het ook wel leuk vinden denk ik. (foto is niet de actuele situatie hoor, gewoon een leuke foto)

Ik ga nu een tijdje naar bed, als voorbereiding op de rest van de dag. Ik moet werken vanmiddag. Mijn vierde avonddienst deze week. Gegroet.

Leave a Reply

