KERSTMARKT SCHIEDAM-FOYER THEATER A/D SCHIE-STADSERF SCHIEDAM

Vandaag ga ik na de onverwachts lange periode vrij in verband met het overlijden van Trude weer beginnen. Het is maar voor twee dagen, dus dat is goed te overzien. Ik heb in de (webmail) ziekenhuispost die ik vanuit huis lezen kan wel gezien dat er ontzettend veel nieuwe patiënten bij zijn gekomen dus zal ik veel bij te lezen en te praten hebben. Meestal maak ik me daar drukker over dan noodzakelijk is. Ik ben uiteindelijk ervaren en wat vandaag niet lukt dat schuift vanzelf naar morgen toe. Winterhart Schiedam

We hebben beide drukke dagen voor de boeg. Vandaag starten de Kerstmarkten en daar zijn we als Wereldwinkel Schiedam ook 4 dagen goed vertegenwoordigt. Vanmorgen zijn Ans, Tom, en Tim al voor negenen begonnen van onze kraam van drie bij drie meter.

Het speelt zich allemaal af in de Foyer van het Theater aan de Schie op het Stadserf.

Vandaag is het van 12.00u tot 21.00u

Vrijdag van 12.00u tot 20.00u

Zaterdag van 12.00u tot 20.00u en

Zondag van 12.00u tot 17.00uur

 

Rose en ik staan er ook volop. Vandaag heeft Rose dienst van 16.30 tot 21.00u. Aangezien ze vanmorgen ook al naar de fysio is voor haar oefeningen zal dat een lange dag worden.

Zaterdag en Zondag staan we regelmatig samen en wisselen elkaar zo nodig af, zodat ik toch mijn zo nodige rust kan nemen. Alleen het vooruitzicht van twee dagen zonder warm eten, en voor Rose zelfs drie is onaantrekkelijk. We gaan daar vast nog wat op verzinnen.

Komende week hadden we al eerder vrij gepland. Ik moet uiteindelijk 4 weken per jaar opnemen en we hebben er voor gekozen ieder kwartaal 1 week op te nemen. Dan valt het verlies aan inkomen wat minder tegen. Aangezien we toch niet meer op vakantie gaan bevalt dit eigenlijk het beste. Nu kunnen we komende week ook mooi het familiesamenzijn van eerste Kerstdag goed voorbereiden en uitrusten van de vermoeienissen die nu nog komen gaan.

We hadden afgelopen dinsdag ook een geslaagde Algemene Ledenvergadering. Er was een goede sfeer, een goede opkomst ondanks de gladheid en het voorzitten gaat me steeds beter af. Het zou mooi zijn als het voorzitten alleen uit die functie zou bestaan, want dan zou ik het voorlopig gewoon blijven doen. Helaas is delegeren nog steeds niet mijn allersterkste kant dus daar zal nog het een en ander aan moeten verbeteren. Ook financieel gaan we het dit jaar zeker redden. Een feit waar we met alle medewerk(st)ers best trots op mogen zijn. Ik heb dat ook helder in woorden omgezet. Daarna vielen ook de kleine Kerstpakketjes voor de vrijwilligers in goede smaak.

Ik ga nu eerst even pitten. Na mijn Chemo vanmorgen die gelukkig goed gevallen is ben ik voor de laatste keer dit jaar naar de Chinese Kruidenarts geweest en heb weer kruiden meegekregen. Het enige waar hij zich nog druk over maakt is over mijn nieren. De afvoer van alle chemicaliën die ik nodig heb is geen 100%, maar wel enorm verbeterd sinds ik aan deze kruiden begon. Ik ga vanaf nu eenmaal per week de kruiden nemen, en kijken hoe dat gaat. Na mijn slaap zometeen ga ik werken. Er is ook kerstborrel vanmiddag maar door het werk kan ik daar niet aan deelnemen. Wel krijgen we als het goed is iets van een Kerstpakket. Helaas is mijn baas niet te verleiden geweest om voor Wereldwinkel Kerstpakketten te kiezen ondanks aandringen onzerzijds. Later meer.

Leave a Reply

