Lekker werken

Ik had het vanmorgen niet gedacht, maar inmiddels zit mijn dienst Lekker werken er alweer bijna op en ik heb er toch plezier in gekregen. Ik heb stevig bijgelezen en ook acht gesprekken gehad met patienten die me vanzelf kwamen bijpraten. Gerapporteerd heb ik ook alweer. Kortom er waren maar een paar uur nodig om er weer helemaal in te zitten. Mijn collega is net naar huis. Die heeft een ochtenddienst morgenochtend en moet nog helemaal door de sneeuw over de gladde wegen naar de andere kant van Rotjeknor. Wat een weer. Alweer sneeuw en gladdigheid. Weer geworstel om fatsoenlijk met een trekkende hond overeind te blijven.

Alweer SNEEUW
Ik sprak Rose net en die bleek al thuis van de Kerstmarkt. Er waren maar weinig Schiedammers die dit weer getrotseerd hebben om naar de Kerstmarkt in de foyer van het Theater aan de Schie te komen. Er was ook maar weinig omzet. Ik hoop dat de komende drie dagen toch beter zullen zijn. Maar waar ik over wilde schrijven is dat ik blij was dat Rose weer heelhuids thuis was. Met die plastic Airwalker om haar enkel heen is het niet te doen, lopen op sneeuw of over ijs. Het klinkt niet leuk, maar ik heb haar gezegd beslist niet met Jesse te gaan lopen dat doe ik wel als ik uitgewerkt ben. Zelfs mijn kerstpakket neem ik niet mee naar huis. Ik vraag morgen de collega waar ik mee werk wel om een lift naar huis. Voor nu, ga ik de avond afronden en een kop koffie zetten voor de nachtdienst. Ik hoop dat die fatsoenlijk in staat is veilig hiernaartoe te komen. Anders volgt er ongetwijfeld nog een blog. De groeten.

Leave a Reply

