2011

2011-- Om te beginnen alle lezers een goed, fonkelend, gelukkig en vooral een gezond 2011 toegewenst. Ik keek net op mijn horloge en dacht: Is het al kwart over twee? Ja dat heb je als je laat gaat slapen en laat op staat. Rose en ik zijn dat helemaal afgeleerd. Normaliter liggen we er of direct na mijn werk in en als ik niet werk proberen we het hele OOG op morgen te beluisteren op radio 1 om 11.00u. Gisterenavond hebben we diverse programmas bekeken. O.a. Riverdance in Being. Indrukwekkend. Onderwijl keken we de hele avond al onze ogen uit naar de kapitalen aan vuurwerk die de 2011- lucht in gingen. Heb je dan niet gewerkt zullen vaste lezers zich afvragen? Neen, ik heb me helaas moeten ziek melden. Ontzettend zure spieren, pijn, duizeligheid, kortademigheid en ernstige vermoeidheid houden me thuis. Mijn fragiele stabilieteit is even uit zijn balans, en ik wil snel mijn evenwicht terug vinden. Ik slaap met gemak zonder hulpmiddelen 3uur op de dag, en kennelijk heb ik dat even nodig. Ik heb wel gewoon van huis uit de meldingen kunnen afwerken. Daaraan kan je ook merken dat mensen die met "feestdagen" opgenomen zijn het erg moeilijk hebben. Eenzaamheid, gemis en verdriet komen extra naar boven bij dit soort dagen waarvan iedereen eigenlijk verwacht dat ze  "gezellig" verlopen. Daardoor vertonen velen van hen een extra kort lontje en daar hebben de werkers vervolgens weer veel mee te stellen. Ik baal er dan ook wel van dat mijn collega dit weekend het in haar eentje zal moeten stellen. Zo'n dag als vandaag zal dat nog niet zo'n probleem zijn omdat het merendeel op verlof is maar morgen komen ze allemaal in de loop van de avond terug van verlof. 2011 Ook zijn er dit soort dagen extra uitglijders. Veel mensen kunnen de verleiding om toch wat te drinken en of te gebruiken maar moeilijk weerstaan. Ik vind dat overigens best logisch want TV programma's e.d. zitten vol met drank +++. Je moet redelijk sterk in je schoenen staan om al die temptations aan je voorbij te laten gaan. Ook Rose en ik gaan weer wat matigen na de feestdagen.

Ik ben ontzettend blij dat ik vanmorgen, weliswaar laat, met Jesse weer een normale wandeling kon maken. Het ijs is vrijwel weg en er was weer goed te lopen. Wel goed oppassen nog, want er zijn nog wel resten, maar het vermoeiende lopen en het iedere stap zorgvuldig plannen is voorbij. De mist is inmiddels ook opgetrokken en nu staat er een lekker zonnetje aan de hemel. We hebben zelfs even de zonwering naar beneden moeten doen omdat we de computer nauwelijks konden zien. We hadden wat stomme probleempjes. We hebben beide Firefox 4 Beta gedownload, maar mijn scherm is toegankelijker dan dat van Rose. Gelukkig-2011 Het pijltje linksboven waarmee je terugkan naar de vorige pagina is onverwachts verdwenen en tot mijn frustratie ben ik daar na lang zoeken ook nog niet uitgekomen. Idem met onze TV. We krijgen onverwachts niet meer het gehele beeld te zien. Van VPRO zien we een klein deel van de R en de gehele O, en dus missen we een deel. Gebruiksaanwijzing opgezocht, en van alles gepoogd, maar alles tevergeefs. Slecht voor mijn frustratietolerantiespiegel. En dat nog wel als aanvang van een nieuw jaar. Ik laat het voorlopig maar even zo, want ik weet nu echt niet meer wat te doen.

Ik ga zometeen eerst maar eens een paar uur pitten. Geen zin in maar als ik het niet doe dan zit ik aan het begin van de avond met de gebakken peren. Rose zit nu lekker een potje te majongen op de computer. Tot zover mijn eerste stukje van 2011. Gegroet en tot later. 

Leave a Reply

