Onbestemd gevoel

Onbestemd gevoel


Voor de derde dag thuis. Wederom bijna drie uur achter elkaar geslapen vanmiddag en nu al dik een uur bezig voor de tweede keer wakker te worden vandaag. Soms is het lastig: 2x wakker worden op een dag. Zeker als je met pijn en vermoeidheid kampt is het gevoel om lekker te blijven liggen soms groter dan de behoefte er uit te komen. Dagboek Gelukkig heb ik een te gekke partner, die over het algemeen me wakker maakt met het vooruitzicht van een goeie koffie verkeerd. Meestal overvraagt ze me ook niet bij het wakker maken, en krijg ik even de tijd om weer op de wereld terug te komen. Zoals iedereen meemaakt is de ene dag de andere niet en lukt het de ene keer veel beter snel wakker te worden dan de andere keer, waarbij je soms het gevoel hebt helemaal niet wakker te worden. Als je dan geconfronteerd wordt met moeilijke vragen, telefoontjes of andere heftige zaken dan kan je nog wel eens belazerd reageren. Ik weet wel dat je daar mee moet oppassen, want dan kan je soms zonder het door te hebben meer glazen ingooien dan je lief is. Ik slaap de laatste dagen zonder hulpmiddelen zo diep dat het lastig wakker worden is. Ik heb het kennelijk nodig of in ieder geval mijn lijf. Mijn lijf is worstelende.

Vanmorgen was het lastig, maar toen hadden we voor het eerst weer het vooruitzicht om samen richting Sterrebos te gaan met Jesse. Het huisarrest van Rose is zolang de straten droog blijven opgeheven en het was hartstikke te gek om Jesse samen weer eens los te kunnen laten daar. In het Sterrebos was het nog steeds lastig lopen want het ijs is daar nog niet helemaal van de paden verdwenen. Toch hebben we lekker twee rondes gelopen. Jesse was na twee weken aan de lijn ook helemaal door het dolle heen en dat is een groot feest om te zien. Zoiets is goed voor mijn momenteel wat aangetaste humeur.

Waarom schrijf ik dit soort dingen überhaupt op? Ja, dat is een goeie vraag. Het schrijven doet me goed. Ik kan lekker van mezelf afschrijven. Soms is het teruglezen ook goed om zelfmeelij te voorkomen. Veel mensen geven je schouderklopjes of complimenten en meestal voelt dat goed, maar soms blijft het lastig om rechtop te blijven lopen en positief te blijven. Zin in anti depressiva heb ik niet. Rose en ik hebben al heel erg veel overwonnen, en hebben het in ons om ondanks worstelingen toch door te gaan. Zo hebben we een te gekke woning. Met de Kerst zei Bas, mijn neef nog dat dit eigenlijk een te gekke moderne en luxueuze seniorenwoning is, en dat is ook zo. Andere mensen gaan pas aan zoiets denken na hun pensioen, maar wij hebben de kans wat eerder waargenomen om dat nu te doen, en ik zit hier nu voor onze elf meter buitenuitzicht naar de duizenden lampjes buiten te kijken en denk dit hebben we toch maar mooi. Gelukkig geniet ook Rose daarvan. Emotioneel flexibel

Ik trof laatst in het Frankeland zwembad tijdens mijn oefenzwemuur een inmiddels vriendin, die ons log voor het eerst gelezen had, en die zei, wat schrijf je veel op over jezelf. Ja, dat is ook zo, maar dat wil niet zeggen dat alle interne muizenissen zomaar aan het papier, of in dit geval de computer worden toevertrouwd. Het is wel een mooie manier om je zekerheden en je onzekerheden een beetje op een rij te krijgen. Ook mijn emoties onder controle houden/ krijgen daar helpt het schrijven bij. Deze verhalen plaats ik voor zover ze met mijn gezondheid en zelfvertrouwen te maken hebben ook op de Vereniging Spierziekten Nederland site. In het begin wilde ik met die site weinig te maken hebben, maar het is wel een plek waar ik anders mens hun ervaringen ook kan lezen en waar mede worstelaars ook mijn ervaringen kunnen lezen. Ik heb op veel vragen antwoord gekregen aldaar, en merk n.a.v. reacties dat mijn ervaringen ook voor anderen weer het een en ander betekenen. Zo hoeven we niet iedere buil zelf te vallen. Zo weet ik wel dat geconfronteerd worden met een auto imuunziekte als poli myositis eerst heel onrechtvaardig leek, en bij momenten overigens nog hoor!!, maar toch merk ik dat voorbeelden van anderen vaak ook heel veel steun kunnen betekenen. Zo krijg je als er bepaalde zaken wegvallen of wanneer je bepaalde dingen niet meer kunt die je leven op bepaalde terreinen beperken Dagboek smiley toch steun uit onverwachtte hoek. Mede daardoor is de zelfstandigheid voor een groot deel terug. Voor alles wat je verliest moet je iets terugnemen. Het feit dat ik nu alweer bijna anderhalf jaar zelfstandig voor ons eigen inkomen kan zorgen maakt me trots. Dat dat dan gepaard gaat met momenten waarin het niet gaat is toch logisch. Zo kreeg ik vandaag van een nieuwe hyves vriendin een goed advies. Neem even de tijd om je in acht te nemen, dan gaat het daarna weer veel beter.

Zo is het de haast achter je laten helemaal geen groot verlies, eerder winst in ons leven. Onbestemd gevoel2 Zo begon dit stuk vandaag met onbestemde gevoelens en is er na het schrijven van dit stuk in etappes weer een gevoel dat het toch weer goed komt.

Voor nu gegroet.

Leave a Reply

