Moeizame herstart

Na een lastige nacht waarin veel muizenissen voorbij kwamen, en ik niet meer dan twee uur slaap genoten heb, startte de dag met veel misverstanden. Misverstanden vreten energie, en vervolgens stond er veel op het programma. Oh, wat is het lastig om haast, gedrevenheid en stress te Balans in je werk
vermijden. Juist als je dit wil kan je helemaal in een kramp schieten, wat weer meer spanning en pijn tot gevolg kan hebben. Het uiteindelijke resultaat was dat Rose langdurig met Jesse ging lopen, de Goden zij dank voor het feit dat er geen ijs lag. Ikzelf ging met rug en zijtas richting de markt om inkopen te doen. Er was tijdsdruk, want om 11.00u had ik een afspraak bij de huisarts. Ik was uiteindelijk met een weer voldoende gevulde ijskast, en met een ontbijt binnen toch nog op tijd bij de huisarts. Mijn huidige klachten besproken en tevreden zo rond half twaalf richting de apotheek. De dokter wilde overigens dat ik voorlopig stop met de afbouw van de Methotrexaat (mijn wekelijkse Chemokuur) waar ik dik een maand geleden mee begonnen ben. Dit omdat de terugval samenvalt met die afbouw. Net om 12.00u thuis, zodat ik toch nog op tijd in bed lag voor een uur rust voordat ik om half drie moest beginnen. Het was dat ik mezelf afgelopen dinsdag beter gemeld had, want met 2 uur onrustige slaap vannacht, de onenigheid en een uiterst pijnlijk en transpirerend lijf vanwege al het vocht en de gerezen spanning zou ik me vandaag zeker niet beter gemeld hebben. Rose en Jesse hebben me op het werk afgezet, en ondertussen ben ik weer helemaal bijgelezen en ingewerkt. Structuur 2 Ik werk met een fijne goed ingewerkte collega dus dan gaat dat extra snel. Er zijn maar vijf mensen op verlof dus zijn er nog veel over. Inspiratie 2 Het gaat moeizaam, maar het gaat dus achteraf geredeneerd heb ik er goed aan gedaan om vandaag weer te gaan werken. Het is goed voor mijn zelfvertrouwen en ik vond weer veel zinvolle afleiding. Daar komt bij dat ook mijn collega's weer blij waren met mijn retour komst. Wat zal ik slapen straks. Ook voor Rose is het weer wennen, alleen met Jesse, Z Beest, Wijfie en Knul. 14 dagen alles delen is leuk, maar alleen zijn heeft ook wel wat. Het lastige was wel dat als een dag met onenigheid begint je daar lang last van kunt houden. Zo gold dat ook voor mij. Ondanks dat de onenigheid is bijgelegd en uitgesproken is het niet in eens weg.Doorbijten

Zo was er ook nog iets erg positiefs. Het stuk van Rose over het beledigende emailtje van de penningmeester van de Wereldwinkel kwam tot een bevredigend eind. Hij schreef vandaag een mail waarin hij uitlegde hoe hij er toe gekomen was en dat het zeker niet als een persoonlijke aanval bedoeld was, en ik heb de conclusie eruit getrokken dat er no hard feelings blijven. Daardoor kon ik het uur voor het werk ook echt rusten, en dat heeft deze dag tot nu toe gered.

Klaar-voor-de-start Mijn collega en ik hebben onze taken weer goed volbracht. Zelfs nog het nodige aan extra werk verricht. Rose en Jesse komen me om 23.00u halen, en ik verheug me al op de uren die ik kan liggen. Ik ben blij dat ik niet gelijk drie dagen achter elkaar heb afgesproken anders zou ik zondagavond alweer opveegbaar zijn en dat is niet de bedoeling. Morgen ga ik het rustig aan doen. Ik moet wel vroeg brood halen zodat Rose met ontbijt en lunch richting de Wereldwinkel kan morgenochtend, maar voor de rest heb ik even geen verplichtingen. Op die manier moet de zondag ook weer haalbaar zijn. Voor nu vind ik het weer genoeg. Gegroet. 

One comment on “Moeizame herstart

  1. Rose says:

    Prima stukje Hot.
    Zoals ik al eens schreef, het leven is als een tango. Je gaat 2 stappen voorwaarts en dan weer een stapje terug. Het is maar waar je het accent op legt.
    Rose

Leave a Reply

