Terugblik

Hoe gaat het momenteel? Eigenlijk behoorlijk goed. Durf ik dat op te schrijven? Ja. Ik bekijk de dagen gewoon per dag en ben behoorlijk tevreden. Afgelopen dagen niet kunnen schrijven. Het was gewoon te druk. Ik was zaterdag en zondag vrij, maar we hadden een zeer gevuld programma. Zowel binnenshuis als buitenshuis. Lachende Boeddha(deze afbeelding lijkt er wel op, maar is 'm niet hoor)Zaterdag onder andere naar de markt geweest op de Blaak en daar een prachtig verjaar cadeau voor Rose gekocht. Een hele mooie Chinese bronzen Boeddha. Hij staat in al zijn breedte al pontificaal in de huiskamer. Ik kon het niet laten om hem uit zijn verpakking te halen en het is alsof de door ons gekozen plek voor hem geschapen is. Rose is er ook heel erg blij mee. Het is de vervolmaking van onze huiskamer. Leuk. Ook nog een redelijke prijs kunnen bedingen. Het weekend daarnaast ook goed gebruikt om uit te rusten van de vermoeiende maar goed gegane 4 en een halve werkdagen van afgelopen week. Dat moest ook wel want ook deze week heb ik vijf werkdagen. Het werk, ja, ik heb er weer plezier in en dat werkt lekker. Het aarzelend begin van dit jaar is voorbij en gelukkig zelfs beter gegaan dan ik durfde te verwachten. Ook op de zondag was er wat leuks te doen. SKVR De Stichting Kunst Voor Rotterdammers, waar Rose nu al jaren bij Nico de cursus "het Experiment" volgt had een open dag. Rose had me voorgesteld zoals ik al eerder had gedaan een impressie te maken van de gebeurtenissen op deze dag en ik heb geloof ik 257 foto's gemaakt van alle deelnemers en bezoekers die gezamenlijk aan het werk gingen om op experimentele basis tot meerdere kunstwerken te komen. Er was door de organisatie gezorgd voor voldoende hapjes en drankjes, en de sfeer was leuk. Heel veel bezoekers en ook heel veel bezoekers hadden hun kinderen meegenomen die ook mee mochten doen met de werkstukken. Ik heb de foto's nog niet kunnen bewerken, maar denk wel dat er leuke gezichten, houdingen en plaatjes tussen zullen zitten. Wat is het toch lekker random te kunnen afdrukken. Je moet alleen ook royaal durven weg mieteren. Wat dat betreft is de aanschaf van een goed toestel duur, maar als je zo zuinig om moet gaan als met rolletjes dan is dit toch veel leuker. Je kunt veel gemakkelijker risico's nemen en dan zit er dus ook vaker een leuk resultaat tussen. Doodmoe kwamen we zeer goed gestemd thuis en dat geeft een heerlijk gevoel. Reportage volgt nog.

Gisteren heb ik ook een drukke werkdag gehad. Er was in het weekend veel gebeurd, en dat geeft weer veel stof tot nadenken en discussie op de afdeling. Fouten die patiënten maken tijdens verlof is weer leerstof voor de anderen en zo werd 't wederom een goeie avond. Het was binnen de kortste keren zover dat de nachtdienst voor de deur stond en Rose en Jesse me kwamen afhalen. Zo gingen we vanmorgen na een blok met Jesse per taxi naar het Centrum orthodpedie rotterdam Centrum Orthopedie Rotterdam, helemaal aan de andere kant van de stad bij Lombardijen, nabij het nieuwe "Maasstadziekenhuis". Jaap, de schoenmaker was trots op wat hij af te leveren had voor Rose. Zie voorgaand blog. 

Rose en ik hebben na mijn slapen vanmiddag de voorbereidingen gedaan voor het Breed Overleg van de Wereldwinkel. Die vergadering hebben we vanavond bij een van de medewerksters. Jesse mag mee, zij is een brave Wereldwinkel hond Jesse Wereld Winkel hond. Ze bezorgt niet gauw overlast en is een graag gezien beest bij de anderen. Er zijn helaas al twee afzeggingen en voorlopig zie ik het min of meer als plicht, maar als ik er eenmaal mee bezig ben dan vind ik het nog leuk ook. Ik heb het uiteindelijk vrijwillig met enthousiasme op me genomen. Rose maakt de notulen, en voor het voortbestaan zijn dit soort vergaderingen minstens drie keer per jaar noodzakelijk. We hebben een flinke agenda, maar dat is bijvoorbeeld zoiets wat ze voor mijn komst nog niet kenden, en daardoor gaan we wel een stuk sneller. Na afloop gaan Rose, Jesse en ik snel naar huis, en vieren vanavond alsnog een klein feestje met een klein glaasje ter viering van afronding moeizame enkel periode en herstart zelfstandigheid Rose. Tot zover. Ik ga zo naar de fysiotherapeut, na een spinaziesoep genuttigd te hebben die Rose nu aan het maken is. Gegroet.

Leave a Reply

