even een OPKIKKERTJE…….

Even een opkikkertjeGisterenavond had ik mijn derde avonddienst en er waren een aantal patiënten die al wat langer bij ons verblijven bezig met het afscheid en het Sara feest van een patiënte die vandaag verjaard en na 8 maanden verblijf afscheid nam. De huiskamer van de afdeling was versierd en er waren 50 borden en versierselen opgehangen. Ook hadden de patiënten onderling buiten medeweten van de patiënte in questie wat geld opgehaald voor taarten, wat te drinken, de versierselen, een kaart en een cadeautje. Nu gaat het om een buitengewoon warmhartig mens en in zoveel moeilijke maanden leer je zo een iemand behoorlijk kennen. Vanaf het begin van haar opname was het ook erg geklikt tussen ons en ik voelde me ook een soort van praatpaal van haar. Haar medepatiënten hebben dat kennelijk ook als zeer waardevol ervaren, en wilden dit gisterenavond aan haar laten zien. 01 Hartverwarmend compliment Ik was erg blij dat ik deze avond toevallig ook werkte. Zoals vaste lezers weten is de donderdag mijn Chemodag en meestal werk ik dan liever niet, al gaat dit steeds beter dat ik tegen de dienstlijstroosteraar gezegd heb dat ik ook ingeroosterd kan worden. Zodoende dus dat ik dienst had en we waren druk bezig aan een leuk gesprek na de warme maaltijd toen ik plotsklaps van de organisatoren van het afscheidsfeest te horen kreeg dat ik moest blijven zitten. Ik dacht nog ze hebben nog een verrassing in petto voor de verjarende weggaander, maar neen, ineens stond er een giga grote prachtige bos bloemen voor mijn neus en een grote kaart met de tekst "Even een OPKIKKERTJE…..", met daarin prachtige teksten als blij dat je terug bent, zonder jou is het hier niet compleet, 04 Top boeket beter dat je er weer bent man, dat je het nog maar lang mag volhouden, welcome back, keep it quiet, Keep it uo, ik heb je gemist, hou je taai, je bent de beste, een steuntje in de rug voor jou topper, bedankt en een grote knuffel voor jou, enz. enz.

Ik was bijna in tranen en compleet sprakeloos. In al die jaren op de diverse afdelingen was me dit nog niet eerder overkomen en als initiatief van de patiënten al helemaal niet. Helemaal top.

De verdere avond was het erg gezellig. Even in het middelpunt is wel fijn maar het was goed dat de jarige en weg gaande(n) daarna het middelpunt weer werden. Toch kwam ik erg warm en met een goed gevoel thuis, waar nu de grote bos op de slaapkamer aan ons voeteneinde staat te gloren. Zoiets doet toch wel heel erg goed, en voelt als een warme douche aan. Ondanks de kou heeft de bos het goed overleefd, zoals de foto's laten zien.

Tot zover. 


2 comments on “even een OPKIKKERTJE…….

  1. juliette says:

    Super !

  2. Annelies says:

    Gefeliciteerd Hot, dat je zo gewaardeerd wordt!
    Dat doet een mens goed!
    Zong Louis Neefs indertijd niet : “Ein kleines Kompliment…..?

    Gr.,
    Annelies

Leave a Reply

