VERNEU———KERATIEF

Pijnbestrijding 2Lezers zullen zich direct afvragen wat is dit nu weer voor een vreemde titel. Voordeel hiervan is extra veel nieuwsgierige lezers, en dat je de titel moet uitleggen. Pijn 2 Op mijn werk hebben we een overijverig ingestelde webmaster en bepaalde woorden, als bijvoorbeeld het F woord dan kan je die bepaalde site of bladzijde niet openen. Om zulke overdreven controle instellingen te omzeilen dit woord. Lees het aan elkaar en je hebt toch echt de titel.

Wat bedoel ik ermee. Gisteren weer eens heftig geconfronteerd met de voor en nadelen van chronisch medicatie en ook pijnstiller Pijn 
gebruik. Om te kunnen blijven functioneren slik ik dagelijks nogal wat. Onder andere een dikke vier gram Tramadol en Paracetamol met Codeïne.Pijnstiller

Ik som de voor en de nadelen even op.

Voordelen: Minder pijn, mits ik me houd aan bepaalde voorschriften, als geen alcohol, nauwelijks koolhydraten, Structuur, voldoende rust en slaap, regelmaat qua werkzaamheden. Ander voordeel is dat met medicatie ik stabiel geworden ben en in staat ben om (mijn eigen fijne) betaalde werk meestentijds te verrichten. Mijn ziekte is er niet door weggegaan, maar ik kan er nu wel mee leven en omgaan. Pijnbestrijding 3

Nadelen: Concentratie is van een 10 naar gemiddeld een 4 gegaan, is zelfs nog veel lager geweest op hoogtepunt medicatie kuur, Is best mee te leven, controleer alles en teken bijvoorbeeld medicatie uitgifte bij afgifte direct af. Autorijden is door de medicatie onmogelijk geworden. Ik dacht eerst daar wen ik/wennen we na 50 tweede hands auto's nooit aan, maar sinds we boven op een Metro station zijn gaan Pijnbestrijding wonen valt dit eigenlijk ook wel mee. Mijn botten zijn broos geworden, en daardoor ben ik korter, breekbaar en kwetsbaar geworden. Ik mag niet meer assisteren op mijn werk bij separaties (dat is wel ingrijpend, want daardoor kan ik soms collega's niet meer te hulp snellen en dat is voor mijn gevoel erg lastig) en ben geen deelnemer meer bij de Bedrijfs Hulp Verlening. Jammer, maar helaas. Verder mag ik niet meer rennen. Is eigenlijk gewoon goed voor me om de haast en gedrevenheid achter me te hebben gelaten. Pijn-2 Lukt het ene moment beter dan het andere. Als je eens wat anders mankeert merk je het echter niet, zoals nu met een ontsteking achter mijn kronen, die puur per toeval en m.b.v. foto's ontdekt moest worden. Idem met een strontje in mijn oog wat ik dacht dat een bijverschijnsel was van de kaakpijn behorend bij die ontsteking. Dat is natuurlijk eigenlijk heel gevaarlijk, want pijn behoort een signaal te zijn en die signalen bereiken me nu gewoonweg niet. Ik had daar tot dit voorval bij de tandarts eigenlijk geen erg in. Ik kan minder aan dan ik zou willen, maar ook dat is goed, want ik deed altijd veel te veel ,en dat is eigenlijk nog zo. Maar ach ja.

Hier houd ik het bij, dit zijn de meest beïnvloedende zaken zijn die het eerst bij me naar binnen schieten, en die dus het meest op de voorgrond staan. Dat van die verdekte zaken die kunnen gebeuren tijdens het wegstoppen van de pijn daar schrok ik wel even van. Het is natuurlijk een logisch gevolg, maar ik had er nog niet zo bij stil gestaan.

Wat gaat er nu eigenlijk gebeuren. Ik krijg een zenuw/ wortelkanaal behandeling as. maandag als verjaarscadeau nota bene. Gaat een paar uur duren en dan bekijkt ze, de tandarts of ze alvast met nieuwe kronen kan gaan beginnen of niet. Wordt vervolgd. Gegroet.

Nu ben ik weer lekker aan het werk vanavond tot 23.00u dus later pas meer.

Leave a Reply

