Ontwikkelingen gaan zoooo snel

Wat een dag. Na de vergadering van de Vereniging van Eigenaren van ons appartementen complex gisteren avond waren we doodmoe. Tevreden van de goed gevulde en zeker geslaagde dag hebben we het einde van het OOG op morgen maar nauwelijks gehaald. Voor vandaag stond er ook veel op het programma. Om 07.10u zaten we al gedoucht en al aan het ontbijt. Vanmorgen vroeg moesten we op de markt inkopen doen voor de komende dagen. Daarna stond er om 10.30u al een uitgebreide dubbele afspraak gepland bij onze huisarts. Cortico steroids
Rose wilde spreken met hem over de geplande cortico steroïde injectie(s) http://www.artrose-blog.nl/behandeling-van-artrose/corticosteroiden-injecties in een pees die in de knel zit, en die nu nog voor flink wat pijn zorgt. Rose wilde weten wat de risico's van zo'n injectie is en de mogelijke bijverschijnselen. Hoe vaak zo'n injectie mogelijk is en meer. Ze wilde ook weten wie en onder welke omstandigheden zo'n prik gegeven kan worden. Cortico stroïde injectie Dit blijkt nu echogeleid te gaan gebeuren door de meest ervaren man van het S.F.G. 10 dagen later moeten we dan terug naar de controlerend geneesheer, dr. Gerard. om te kijken wat het uiteidnelijke resultaat is en of er sprake van enig nut is. Ik had ook de nodige vragen over mijn nieuwe medicatie, waar ik de laatste dagen gelukkig geen ijsvoeten meer van heb. Jesse zat gedurende ons bezoek bij onze huisarts geduldig buiten te wachten. Wat een top hond hebben we toch. Ze is het ondertussen zo gewend, ook bij de boodschappen, en is bij terugkomst zo blij dat ze dan de wachttijd alweer vergeten is. We waren na dit bezoek bepakt en gezakt met de boodschappen om 11.30u weer thuis. Rose heeft alles uitgepakt en ik ben gaan slapen want we hadden om 14.00u een afspraak bij de Chinese Arts Thai Tong. Chineese_arts Ik had de laatste acht weken maar eenmaal per week mijn drankje genuttigd, en van mijn oude doelen bleken de resultaten uitstekend, zij het niet dat hij ineens weer wat nieuwe zaken constateerde. Mijn lever en nieren moeten overuren draaien en mijn bloedsomloop schijnt te langzaam. Eigenlijk schrok ik daar behoorlijk van. Hij heeft een nieuw recept uitgeschreven en ik zit dus voorlopig weer vast aan dagelijks een drankje. Achteraf bedacht ik me dat ik op dit mometnt met mijn kaak en oogontsteking nog eens anderhalve gram extra paracetamol slik en dat mijn nieren en lever dus inderdaad wel extra hard zullen moeten werken om die te kunnen verwerken. Hopelijk wordt er as. maandag definitief gesleuteld aan die ontsteking en kan ik daarna met die extra's weer stoppen. Koon de arts vraagt nooit zoveel maar concludeert zijn bevindingen n.a.v. mijn pols aan beide zijden en mijn tong.

Hoe ik zo'n dag door kom zonder te rennen en te draven is me eigenlijk een volstrekt raadsel. De ene afspraak na de andere. Om 14.30u moest ik op mijn werk zijn. Gelukkig heb ik tussendoor goed een dik uur kunnen slapen en helemaal verfrist door een lekker gebakken eitje met koolhydraat rijke champignons gebrouwen door Rose was ik dus ook nog royaal op tijd op mijn werk. Uitglijder Daar aan gekomen leek het wel of die ene dag dat ik ben weg geweest Uitglijders een maand geduurd had want er waren op de afdeling enorme ontwikkelingen geweest. Ik kan daar natuurlijk niet over uitwijden, maar er had geweld gewoed, en zijn ongeoorloofde afwezigen, terugvallen, uitglijders, er waren opnames geweest en er waren regels overtreden. Er waren daardoor mensen ontslagen en er was zelfs een gebouw verbod uitgevaardigd, en dat op mijn afdeling nog wel waar mensen eigenlijk Verbaal geweld alleen binnen komen wanneer ze voldoende intrinsieke (eigen) motivatie om van hun probleem af te komen, te willen, mee brengen.Opname  Het was een knap hectische morgen geweest en ook de dag tot nu toe staat bol van activiteit. De orde is/lijkt hersteld en heeft stevig impact gehad op zowel de overgebleven patiënten als op ons proffessionals.

Ondertussen is meer dan de helft Ontslagen van mijn avonddienst alweer voorbij. Ik ben heel erg moe, en ik zag vanmiddag mijn collega's ook vermoeid huiswaarts gaan. Overtreding Ik ga het de rest van het weekend zo rustig mogelijk aan doen, want anders breekt mijn lijntje.

Voor nu vind ik het weer welletjes. Gegroet.

 

Leave a Reply

