Herstelde sfeer en orde

Nog een avonddienst hier Management 2 achteraan en dan heb ik er weer vijf opzitten en dan ben ik een dagje vrij. Structuur 6 Het wordt tijd want het was wederom een vermoeiend weekje. Wel redelijk tevreden, want ondanks een kaakontsteking, een strontje aan mijn oog en mijn normale al fragiele lijf ben ik als nog aan het werk. En dat werken gaat nog met plezier ook. Er zijn niet zoveel mensen die dat kunnen zeggen, dus daar zal ik niet over klagen. De orde en structuur op de afdeling is ook weer hersteld na een periode dat de uitzonderingen de regel waren geworden op de werkvloer. Nu na een Profileren uitbarsting afgelopen vrijdag zitten we weer grotendeels als team op een lijn, en ook onze afdelings arts is daarmee weer in een lijn gekomen. Er moest echt opgetreden worden want onze geloofwaardigheid als werkers op deze afdeling kwam ernstig in het gedrang. Het geeft een goed gevoel dat de veiligheid en de structruur nu weer veilig gesteld zijn en de aanwezige patiënten hebben dat eigenlijk ook veel liever. Sfeervol Kijk naar de sfeer die er momenteel hangt, dan merk je het direct. Mensen zitten er ondanks afkick en ontwennings verschijnselen ontspannen en zich veilig voelend bij. Durven ons aan te spreken wanneer ze iets nodig hebben en omgekeerd is dit ook het geval.Comazuipers

Het is wel degelijk pijnlijk als maatregelen als afgelopen vrijdag nodig zijn, want je ziet sommige patiënten hun leven voor wederom langere periode vergallen. Dat zie je Onopgevoed als je de steun in de rug wilt zijn niet graag, maar soms is het niet anders. Mijn collega en ik zijn vanavond helder aanwezig en handhaven de orde, de rust  en de veiligheid, zonder politie agent te hoeven zijn. Dat laatste krijg je juist als er teveel uitzonderingen zijn. mensen weten dan gewoon niet meer waar ze aan toe zijn en dan loopt de Losgeslagen situatie ziender ogen uiit de hand.

We zitten als afdeling natuurlijk ook continue in een leer situatie. Als je door de noodzaak je bedden altijd gevuld te moeten hebben gedwongen wordt door het management om iedereen op te nemen dan kom je soms in de ongewuilde situatie dat je plotsklaps negen onopgevoedeFokke_sukke_alcohol_kantine  en behoorlijk losgeslagen jongeren van rond de 18 rond hebt lopen tegelijkertijd met 10 anderen die een hele andere manier van hulp en opvang behoeven. Logisch dat dit botsingen met zich mee brengt.

Management Het management verwacht tegelijkertijd dat we onszelf profileren en met een beetje mazzel kunnen we dat vanaf nu ook weer echt gaan doen. Voorlopig geeft het me weer een goed gevoel zoals we momenteel bezig zijn. Iets soortgelijks hoorde ik van mijn directe collega, die ook op het punt stond om door alle spanningen en sores hier de lol in zijn werk te verliezen. Hopelijk kunnen we dit volhouden. Dienstlijstgatenkaas Het is er niet gemakkelijker op geworden met zo'n erbarmelijk kleine en eigenlijk veel te lage bezetting, waarbij er voor iedereen die weg gaat geen vervanging komt, en waar bij ziekte er geen flexers of uitzendkrachten meer kunnen worden ingehuurd.

Voor nu vol goede moed besluit ik dit stukje weer. Gegroet.

Leave a Reply

