51

Vorig jaar om deze tijd zat ons huis overvol. We hadden een soort gecombineerde housewarming party ter ere van ons nieuwe huis, een team avond en ik werd 50 jaar oud bij de overgang van toen zaterdag de 13e op zondag de 14e. Top was het. 4 artsen van mijn werk een heleboel collega's met hun partners, Rose, en Sandra uit Venray. Terugdenkend was het een zeer geslaagd feest. Iedereen had hapjes en drankjes bij zich en op ons balkon stond Jan Garnalen te grillen. De drank vloeide rijkelijk en het werd diep in de nacht.

Nu ben ik net thuis van mijn vijfde avonddienst van afgelopen week en vieren we het vannacht lekker met zijn tweetjes, natuurlijk zijn Jesse, Z Beest Wijfie en Knul in huis, maar ik had het even over de mensen.

Ik heb zojuist een dansvoorstelling cadeau gekregen. Rose neemt me de 25ste mee naar de Rotterdamse Schouwburg waar as. de 23ste de dansvoorstelling "Songs for Drella" in premiere gaat. Drella is de bijnaam van Andy Warhol. De dansvoorstelling gaat op muziek van Velvet Underground, Lou Reed Nico en John Cale. Helemaal top. Ik zie het helemaal zitten. Het wordt gespeeld door het Scapino ballet. Ik ben zeer nieuwsgierig. Songs for Drella Vanavond terwijl ik nog aan het werk was werd er vanuit Gouda gebeld door oude vrienden. Rose heeft namens mij lekker bijgepraat en met Marieke gesproken over de afgelopen dikke veertig jaar die zij haar kent. Ik ben er later bij gekomen en inmiddels ook al heel lang helemaal geaccepteerd en ingeburgerd. Heerlijk zulke vrienden. Ze hebben ons een lunch aangeboden komend voorjaar ergens aan het strand die we dan na een lekkere wandeling gezamenlijk gaan nuttigen. Leuk.

Ik ga nu weer besluiten. Eerst nog even een rondje met Jesse en dan staat er een Duveltje voor ons klaar. Zo gaan we deze keer aan weer een nieuwe verjaring beginnen. Later meer. Gegroet. Welterusten voor nu.

2 comments on “51

  1. Hot says:

    Hoi Hot. van harte gefeliciteerd met je 51ste verjaardag. Als ik het goed bereken dan is dit de 30ste verjaardag die we samen vieren. Ook weer een mijlpaal!!
    Love from Rose to you

  2. Hot says:

    Hoi Rose,
    Nu we niet meer dansen kunnen gaan we er naar kijken. Dank voor het cadeau en de felicitaties.
    Knuf
    Hot

Leave a Reply

