Een aangename koude en zonnige ochtend

Bewustwording 2 Wederom kwam ik gisteren op apegapen thuis, maar ook erg tevreden. Chaos Ik heb heel prettig samengewerkt met de collega die me min of meer wegwijs gemaakt heeft met het web-log gebeuren. De wetenswaardigheden en handigheidjes heb ik van haar en ondanks dat is het weblog van Hot en Rose een totaal ander web-log geworden dan waar zij mee bezig was. Het was erg leuk om mee te kijken over haar schouder en een vraagbaak te hebben.

Orde op zaken Ook het samenwerken verloopt altijd lekker. Chaos en orde kunnen goed samen, en we hebben beide plezier in ons werk. Denken lang niet altijd hetzelfde over onderwerpen of dilemma's maar discussieren graag en veel. Het was wederom behoorlijk druk. Veel verlofgangers kwamen retour en we wisten de sfeer op beide huiskamers goed te houden. Emoties liepen wederom bij diverse patiënten hoog op. logisch natuurlijk gezien de situatie waarin ze zitten op een vreemde plek en bezig aan een bijzonder moeilijk proces, waar je behoorlijk geconfronteerd word met veel keuzes en veel verliezen waar velen zich pas nu Bewustwording 3 bewust van worden. Deze keer was ik wel klaar met alles op te schrijven toen de nachtdienst arriveerde. Er was zelfs royaal voldoende tijd om een pot koffie voor hem klaar te zetten.

Bewustwording Rose voelde zich goed in staat om me samen met Jesse op te komen halen en dat vond ik zeer verrassend gezien de pijn waarmee ze momenteel rondloopt. Gevolg was wel dat we bij thuiskomst direct plat konden, en oh, wat was liggen lekker. Nog even gezamenlijk afscheid van de dag genomen en lekker nagepraat. Vanmorgen was ik wel weer vroeg wakker. Mogelijk toch wat veel aan het werk en samen met de kou is dit goed voor een stevige portie pijn. Om 06.00u even opgestaan om snel mijn pillen in te nemen en snel weer terug totdat om 07.00u de wekker af ging. Er moet zo'n 12 uur tussen zitten tussen inname en vanavond neem ik de volgende dosis als we aan de warme maaltijd zitten op mijn werk.

Vanmorgen tijdens mijn ronde met Jesse na een lekker uitgebreid ontbijt even materialen gekocht voor het werkstuk van Rose waarmee ze mee doet met de Talens wedstrijd voor amateur kunstenaars. Het werkstuk is vrijwel klaar, maar het is gemaakt op een plaat MDF van 1 bij 1 meter. Het was alleen nog niet klaar om goed te kunnen hangen, en nu inmiddels wel. Twee latten achterop gelijmd en daartussen een ijzerdraadje tussen twee oogjes. Simpel en effectief, en nog goedkoop ook. Nu moeten we nog iemand vinden die het op de dag van de beoordeling even weg wil brengen en na afloop weer op gaat halen, maar dat gaat nog wel lukken.

01 Binnenkant + gele knoop tussen vingers Rose Ik ga 03 buitenkant tas nu na de bak koffie die Rose net gezet heeft een uurtje slapen. Rose is bezig met de "Hippie" tas, die ze vorige week dinsdag van me gekregen heeft. Het is een tas bestaande uit een stuk geknoopt vloerkleed van restjes stof en daaromheen met andere restanten stof afgewerkt. Ze wil er nu aan de binnenkant een soort van etuis maken om veilig waardevolle spullen in te kunnen stoppen en heeft ondertussen met twee gele knopen de nogal wijde bovenkant afsluitbaar gemaakt. Ik kwam deze tas tegen toen we wat linnen kledingstukken vorige week bij Jaap op de markt kochten. Deze tas hing in zijn bus en mijn oog viel er op en ik kreeg 'm voor een zacht prijsje. Typisch iets voor Rose. Voor nu genoeg, gegroet.

One comment on “Een aangename koude en zonnige ochtend

  1. Juliette says:

    Leuke tas ! Wanneer moet het werkstuk worden gebracht en gehaald ? Als ik dan kan wil ik het met alle plezier doen.
    Groetjes

Leave a Reply

