Stom !!

Uitgerekend vanmorgen toen ik naar de mondhygiëniste moest kwam ik in de tram van het Marconiplein naar de Mathenesserbrug zowel een Glas als een NSU tegen. Glas 1200 1961.3 De Glas was een rood-wit autootje wat een de eerste auto's van mijn oudste broer was. Glas 1200 1961.2jpg Een piepklein wagentje, maar ik vond het wel leuk. het had iets van een speelgoedwagentje, maar ik vond het wel kicken. Ik denk dat ik een jaar of 8-9-10 was. En onze overbuurman, waar mijn vriend René de zoon van was had een NSU. Ik geloof dat deze iedee twee jaar werd ingeruild, dus we hebben in al die jaren er heel wat verschillende zien staan. die auto werd Glas 1200 1961 net als het grasveldje voor hun huis ontzettend goed onderhouden. Eigenlijk was de buurman altijd wel bezig of met een schaartje of een kantensteker met het veldje of hij was de auto aan het poetsen. Ik geloof niet dat ik hun auto ooit smerig heb gezien. En vanmorgen zag ik ze beide plotsklaps opneuw en ik had voor het eerst in tijden mijn fotocamera niet op zak. Dus maar even het internet op. Glas Old timer Dat blijkt een stuk moeilijker dan ik dacht. Ze zijn nauwelijks te downloaden en dit waren de enige drie foto's van het model wat ik zocht. Volgens mij komen ze overigens niet uit 1961 maar uit 1963, en de kleur spreekt in dit NSU Prinz geval niet erg tot de verbeelding. Ik kwam wel een Glas tegen die een stuk mooier is. De NSU 1000 Prinz is een ander verhaal. Daar zijn er nog veel meer van, dus dat was gemakkelijk, al kom je ze nauwelijks nog tegen. NSU 1000C achterzijde 1971
 Voor nu weer genoeg. Ik ga anderhalf uur naar bed, en ga me voorbereiden op mijn laatste werkdag voor drie vrije. Wauw. Daar ben ik overigens ernstig aan toe, en we gaan nog lekker uit ter ere van mijn verjaardag ook, naar Music for Drella in de Rotterdamse NSU 1000C 1971Schouwburg morgenavond. Verslag volgt vast. Gegroet

Leave a Reply

