Langzaamaan vrij aan het worden

Vrij worden

De dag van gisteren dendert nog even door. Het was druk. Heel veel patiënten zochten me op en er was ook veel telefonisch werk. Vijf oud patiënten hielden me op de hoogte van het reilen en zeilen nu en een aantal vroegen ook om vervolg hulp of advies. Ik kreeg het maar ternauwernood voor elkaar om voor de overdracht naar de nachtdienst alles gerapporteerd te krijgen en vandaag kwam er via de mail nog het en en ander aan vervolg op gisteren gestarte zaken die ik niet kon laten lopen. Het is sowieso onmogelijk alles om 23.00u ineens achter je te laten. Gesprekken gaan vaak over emotionele en diepgravende zaken en sluit je zelf niet van het een op het andere moment af. Ik ben er wel steeds beter in geworden, maar soms is de nacht ervoor nodig om het geheel en al achter je te laten.

Dit is een pijl

Nu daarintegen heb ik en een goede nacht achter de rug, ik ben heerlijk naar het zwembad in "huize Frankeland" geweest om weer eens te oefenen, en dat was heerlijk. Ik heb net een lekkere lunch gemaakt voor mijn lief die een spelletje Rome ll van Zylom aan het spelen is. Ik ga dit spel dit WE vast ook even downloaden. Is lekker als je je blik even op oneindig wilt zetten. Normaliter zou ik nu al zijn gaan slapen en zo voelt mijn lijf eigenlijk ook wel, maar Rose gaat zo richting Thai Wor Thong, onze Chinese arts voor controle en nieuwe kruiden. Het lijkt alsof de kuur die nu een dikke maand duurt behoorlijk aan slaat. Top. Als zij de deur uit gaat duik ik het bed in. Zo hebben we even wat meer tijd samen, en dat is ook belangrijk. Verder verheugen we ons beide op Music for Drella (de bijnaam van Andy Warhol) vanavond in de Rotterdamse Schouwburg. Een dans voorstelling van het Scapino ballet op muziek van John Cale en Velvet Underground, en gezongen door Lou Reed. Ben heel benieuwd. Ik vind het wel een heel leuk verjaardagscadeau. Vooraf hebben we een lekkere maaltijd salade met avocado, bietjes, rivierkreeftjes en nog veel meer lekkere dingen. Verslag volgt later. Voor nu de groeten. 

Vrij worden 2

Leave a Reply

