Tevreden en gesloopt

Tevreden Gisterenavond werkte ik met een collega die op een soortgelijke wijze werkt als ik. De patiënten hadden het gelijk door en zoemden als bijen om ons heen. Gesloopt Op de een op andere wijze trekken wij dat aan. Sommige collega's leggen uit zichzelf weinig of niets uit en daardoor blijven patiënten met allerlei zaken rondlopen. Wij leggen daarentegen misschien wel eens wat teveel uit, maar dat opent vaak wel weer nieuwe wegen of geeft mensen andere of nieuwe inzichten. Ik heb daar in ieder geval wel plezier in en vaak voorkomt het frustraties Chillen_in_mijn_jacuzi en of onnodige vragen of irritaties. Eigenlijk iedereen is wel gesproken, behalve dan de mensen die normaliter toch al meer dan hun portie aandacht krijgen of opzuigen. Verwennen Het was een maffe dag. Deze verliep volstrekt tegen alle normale structuur in. Er was een soort van verwendag voor de patiënten. Nagels lakken, massages, haren wassen, verven, chillen en nog veel meer. Daarna was er door de baas voor een giga bedrag aan Chinees eten besteld. Was erg lekker, maar voor dat geld hadden we liever wat faciliteiten voor de afdeling gehad waar we al maanden Tevreden 3 , zo niet jaren op wachten. Er is geen boksbal, er is geen afdelings lap top, en is geen verbinding met de buitenwereld waardoor we actuele zaken van het internet kunnen halen en gebruiken, er zijn geen muziekinstrumenten, geen piano, geen middelen om fatsoenlijk zelf therapie mee te kunnen geven. Alle therapeuten zijn de afgelopen tijd weg bezuinigd en nu geven ze in een maal zoveel geld uit aan iets goeds maar nutteloos en dan denk ik waar Gesloopt 2 zit nu eigenlijk het verstand? Maar wie ben ik? Ja dat is ook een goede vraag.

Ik persoonlijk maar me over bovenstaande niet zo druk meer, maar ik merk aan diverse collega's, vooral die op de dag werken wanneer er zo weinig voor onze patiënten te doen is, dat dit een groot probleem is. Sommige, en juist de betere overwegen al een tijd om ons ziekenhuis te gaan verlaten. Niet dat het op andere plaatsen zoveel beter is hoor. dat weet ik uit eigen ervaring. Bij mijn vorige werkgever was het zo mogelijk nog beroerder. Chillen Toch is dit een tijd waarin je jezelf moet promoten, je ergens in moet uitblinken, en dan dit soort dure idioterie aan geldverspilling organiseren is wel ergerlijk.

Gisterenavond was er bij de patiënten een grote vorm van saamhorigheid en ze trokken gezamenlijk op. Er was een hoop leed onder de aanwezigen en allemaal besloten ze tegelijkertijd dat daar op een respectvolle manier mee omgegaan moest worden. leuk om te zien hoe mensen die allemaal min of meer in het zelfde moeilijke schuitje zitten en dezelfde soort problemen tegenkomen toch goe din staat blijken elkaar te ondersteunen. Chill De sfeer was daardoor uiterst goed en dat werd in gezamenlijheid beleefd. Het was een avond waarbij op verschillend vlak de emoties hoogtij vierden. Er kwam nog een lastig probleem langs. We hantreren op de afdeling bepaalde criteria en als iemand te vaak of te veel van de grenzen heeft overtreden moet je directief tot harde besluiten komen. In dit geval moesten wee iemand eigenlijk ontslaan. De persoon in kwestie had daarintegen zelf zijn fout toegegeven en de omstandigheden die daar aanleiding toe haddeen gegeven waren wel erg begrijpelijk. De uitglijder/fout zou door een incidentele Urine Drugs Screening echter sowieso wel aan het licht komen dus het was geen optie om het niet te rapporteren. Uiteindelijk hebben we het ontslag uitgesteld tot as. vrijdag zodat de patiënt in questie eerst nog een gesprek met de dokter kan hebben en wat voorbereidingen treffen voor naar huis gestuurd te worden. Thuis Spanning Een mooi en toch geloofwaardige en uitlegbare tussenoplossing. Ik kwam iets over Elven buiten waar Rose en Jesse me stonden op te wachten en was gesloopt en toch tevreden. Ook mijn collega was bijna opweegwaardig, maar we hebben verbluffend lekker en goed samengewerkt. Toch nam ik niet veel onaffe zaken mee naar huis. Ik heb heerlijk geslapen. Wel hoop ik op een ietwat rustiger avond vanavond. We zien wel.

Leave a Reply

