Doktersbezoek

Hot zit al mopperend naast me te typen en zijn symptomenlijst bij te werken. Dit doet hij sinds bij hem die vermaledijde ziekte is geconstateerd. Doktersbezoek 1 Dit op advies van mij. Nu schrijft hij alle pijntjes en gedoe van hem af terwijl hij mij daar niet mee lastig valt want ik kan elke dag moeilijk met dezelfde interesse naar hem luisteren. Maar ik zit ook na te mijmeren over ons bezoek aan mijn chirurg in het SFG te Rotterdam. Ik heb nog steeds last van pijn en die wordt erger wanneer ik mijn gewone dagritme dat ik had voor mijn slijtage hervat heb. We komen er steeds niet achter waar dat aan ligt. De afdeling orthopedie is tijdelijk verhuisd naar de 3e etage want alles wordt gemoderniseerd en nu is hun afdeling aan de beurt. Wat is dit ziekenhuis groot! Gelukkig is Hot bij mij die ons de weg wijst. Doktersbezoek 2 Ik ben een kei in het verdwalen. Het zit in de familie, mijn broer van Bladeren heeft er ook last van. Wat is hij blij met zijn Tom Tom. Maar zo komen we op plekken waar we nog nooit zijn geweest. In dit geval op de oude kinderafdeling waar de couveuses hebben gestaan gezien de vele stopcontacten in de muren. Het bezoek verliep in de bekende routine. De dokter is bij iemand anders terwijl wij worden opgeroepen en wanneer het consult bij de anderen is afgelopen loopt hij bij ons naar binnen. Naast ons vertrekken de mensen en worden de volgende(n) er weer geïnstalleerd.  We kregen mijn echo van de enkel te zien. Vreemd was dat, heel vreemd. Ik dacht dat botten heel glad zijn maar het is een bobbelig geheel en vergroot lijkt het wel op een laag gebergte(maanlandschap met kraters en bergen). De dokter vertelde ons dat hij toch blij is met de kundige blik van degene die de scan heeft gemaakt. Hij kan nog net een goede röntgen foto interpreteren maar een echo is toch een heel ander verhaal. Maar het zag er goed uit dus daar zit het probleem niet. Ik moest even mijn steunkous uitdoen en Hot wilde me helpen deze weer aan te trekken en maakte daarbij een beweging die ze beiden zagen dat is niet best en duidelijk pijnlijk. Doktersbezoek 3 Toch op een andere plek dan we dachten. Om een lang verhaal kort te maken. Ik gebruik nu pijnstillers. We wachten nu tot de datum van de operatie bereikt is, dus mei vorig jaar.
Er wordt een foto gemaakt en dan zien we weer verder. De dokter leeft met ons mee en begrijpt dat we er een eind aan willen breien. Ik denk namelijk dat als dit niet helpt ik een second opinion ga vragen in Nijmegen. Als er niets te vinden valt dan leer ik hier wel mee te leven.  Ces’t la vie zoals de Fransen zeggen. 

 

Leave a Reply

