heftig kloppend hart

Vanmorgen erg vroeg wakker. Even op de klok gekeken en direct besloten de antibioticatablet van Rose te gaan pakken. Deze moet een uur voor het eten genomen worden en 12 uur van elkaar af genomen worden. In dit geval is dit dus 06.00u en 18.00u geworden. Ik heb gelijk mijn medicatie genomen want ook die moet met een tussenpoze van 12 uur genoemen worden.Snoeptomaatjes  Ik had er erg behoefte aan. Daarna nog een keertje omgedraaid in bed. Vevolgens eruit en vroeg aan de dag begonnen. Hart Op vrijdag was het 05.15u dus ik had het gevoel dat we uitgeslapen hadden. Vanmorgen na het ontbijt samen met Jesse Rose naar haar werk bij de Wereldwinkel gebracht. Daar een kop koffie gedronken. Mijn lijf wilde op de een op andere manier niet goed op gang komen vanmorgen en mijn hart ging tekeer als een bezetene. Ik hoopte dat de frisse lucht goed zou doen en tijdelijk werkte dat inderdaad. Bij terugkeer thuis besloten alleen even met de metro heen en weer te gaan voor lekkere maïs broodjes van de Marokkaanse bakker op de Blaak markt. Ik was binnen een uur terug en had ook nog een pond peultjes en snoep tomaatjes gekocht. Om 12.15u naar bed gegaan omdat ik vanmiddag moest werken. Rose maakte me keurig volgens wens om 13.45u wakker en heeft me na een lekkere koffie verkeerd samen met jesse richting werk gebracht waar ok om 14.30u aankwam. Mijn ochtendcollega voelde zich ook al grieperig en wil zich niet ziek melden omdat hij zoveel werkt. Ja dat is wel een feit, maar dat komt ook omdat mijn baas hem een te klein contract heeft aangeboden, terwijl je toch je vaste lasten moet kunnen blijven betalen. Ja dan moet je er wel iets naast gaan doen. dat is niet bepaald zijn eigen keus. Mais broodjes En dat terwijl er werk is voor velen. Kijk nu eens naar onze werklast. Ineens zijn we dan toch een afdeling voor twintig personen geworden, terwijl daar helemaal niet over is gesproken. Is gewoon zo. Het is tot nu toe wel een rustige dienst. Ik werk met een vaste collega en er zijn maar 6 patiënten in huis en er komen er hoogstwaarschijnlijk nog maar twee terug vanavond. Wel zijn er twee nieuwe patiënten en die moet je gezien de afkick goed in de gaten houden. Toch is het relatief rustig en dat houd me vandaag dan ook op de been. Ik had nog wel een Behandelplan Behandelplan verslag te maken, maar dat kon gemakkelijk Peultjes tussen de bedrijven door. Ook redelijk gegeten. Een dubbele portie doppertjes en kip tandoori. Onbestemd soepje vooraf en een joghurtje na. Ik had zelf nog wat mandarijnen bij me. Ook op de andere afdelingen is het rustig. Het merendeel van de rapportages is al geschreven en ook de verslagen van telefoonklantjes e.d zijn rond. Mogelijkerwijs kan ik wat eerder naar huis vanavond. Een goed vooruitzicht. Ik hoop dat ik lijflijk morgen beter in mijn vel zit. Vandaag gaat het allemaal maar moeizaam. Tot zover.

Leave a Reply

